یک شرکت چینی ۴۰ میلیون دلار بیت کوین و اتر خرید

یک شرکت چینی ۴۰ میلیون دلار بیت کوین و اتر خرید

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

شرکت چینی میتو (Meitu)، سازنده اپلیکیشن روتوش عکس و حاضر در بازار بورس هنگ‌کنگ، به‌صورت رسمی اعلام کرد که 40 میلیون دلار بیت کوین و اتر خریده است.

به گزارش «The Block»، این شرکت روز گذشته اعلام کرد که 15,000 واحد اتر و 379.12 واحد بیت کوین از بازار آزاد و به‌ترتیب با میانگین هزینه 22.1 و 17.9 میلیون دلاری خریداری کرده است. گفته می‌شود، این شرکت که در بازار بورس هنگ‌کنگ هم معامله می‌شود، این خرید را روز جمعه انجام داده است.

میتو در بیانیه‌ای اعلام کرد:

این خریدها در راستای طرح‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال که پیش‌تر به تصویب هیئت‌مدیره رسیده بود، انجام گرفت. طبق این طرح‌ها، گروه [میتو] می‌تواند 100 میلیون دلار خالص را صرف ارزهای دیجیتال کند. این مبلغ بیشتر از طریق نقدینگی‌های موجود و نه عواید حاصل از عرضه اولیه تامین شده است.

میتو در سال 2008 راه‌اندازی و به یکی از اپلیکیشن‌های محبوب چین تبدیل شد. در حال حاضر ارزش این شرکت 1.5 میلیارد دلار عنوان شده است. تا ژوییه (مرداد) سال 2020، میتو چیزی در حدود 384 میلیون دلار نقدینگی در اختیار داشت و طبق اعلام این شرکت، کاربران ماهیانه فعال این اپلیکیشن به حدود 295 میلیون نفر می‌رسند.

کای ونشنگ (Cai Wensheng)، بنیان‌گذار و رئیس میتو به‌عنوان یکی از طرفداران بیت کوین شناخته می‌شود؛ او در مصاحبه سال 2018 خود عنوان کرد که از قیمت 10,000 دلاری بیت کوین شگفت‌زده شده است.

در اطلاعیه روز یکشنبه که به امضای کای هم رسیده، آمده است که هیئت‌مدیره میتو بر این باور است که فناوری بلاک چین پتانسیل ایجاد تحول در صنایع مالی و فناوری را دارد. در این اطلاعیه، بلاک چین به اینترنت موبایل و تاثیر آن به دسترسی اینترنت با رایانه‌ها و کسب‌وکارهای آفلاین تشبیه شده است. در بخشی از این اطلاعیه می‌خوانیم:

میتو بر این باور است که ارزهای دیجیتال فضای بسیاری برای افزایش ارزش در اختیار دارند و تخصیص بخشی از ذخایر [مالی] به ارزهای دیجیتال می‌تواند به‌عنوان یک [تکنیک] متنوع‌سازی دارایی‌های نقدی در مدیریت منابع مالی استفاده شود.

در این اطلاعیه همچنین به کاهش ارزش ارزهای فیات که به‌واسطه افزایش عرضه و چاپ پول اشاره شده است.

همان طور که پیش‌تر گفتیم، میتو یکی از شرکت‌هایی است که در بازار بورس معامله می‌شود. حالا می‌توان نام این شرکت‌ها را هم در کنار نام‌هایی نظیر اسکوئر (Square)، تسلا و مایکرواستراتژی قرار داد که پیش‌تر اقدام به خرید بیت کوین کرده‌اند. کای در این باره می‌نویسد:

[بیت کوین]، ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک ذخیره ارزش جایگزین خوب بدل می‌کند. محدودیت در عرضه، تبدیل‌پذیری آن به ارزهای فیات، کالا و خدمات، حمل‌ونقل‌پذیری و ویژگی بالقوه آن برای عمل‌کردن به‌عنوان یک سرپناه در مقابل کاهش ارزش ارزهای فیات که به‌واسطه افزایش عرضه پول توسط بانک‌های مرکزی ایجاد می‌شود، از جمله این ویژگی‌ها هستند.

برخی از این ویژگی‌ها به‌صورت بالقوه می‌توانند بیت کوین را به جایگزینی بهتر برای دیگر راهکارهای ذخیره ارزش نظیر طلا، سنگ‌های گرانبها و املاک تبدیل کنند. بخش عمده‌ای از قیمت بیت کوین تابع تقاضایی است که به‌واسطه اجماع سرمایه‌گذاران و عموم مردم ایجاد می‌شود.

در این اطلاعیه همچنین از حوزه‌های مالی، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، هنر و دارایی‌های کلکسیونی (نظیر توکن‌های غیرمثلی) به‌عنوان فعالیت‌های مورنظر هیئت‌مدیره یاد شده است:

این گروه در حال حاضر در حال بررسی امکان استفاده از فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین در کسب‌وکارهای برون‌مرزی خود هستند که شامل آن دسته از فعالیت‌ها که به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم وابسته نیستند هم می‌شود. به‌علاوه این گروه در حال شناسایی پروژه‌های مناسب برون‌مرزی است که می‌توانند به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بالقوه در نظر گرفته شوند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.