یوان دیجیتال، در مسیر بین‌المللی شدن

یوان دیجیتال، در مسیر بین‌المللی شدن

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

رمزارز ملی در هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ در حال مذاکره با چین است تا آزمایش‌های برون مرزی رمزارز ملی یا همان یوان دیجیتال را پس از پایان یافتن موفقیت‌آمیز فاز اول آزمایش‌ها، گسترش داده و وارد مرحله‌ی تازه‌ای کند؛ این کار با هدف افزایش سطح پذیرش رمزارز ملی چین صورت خواهد گرفت.

سازمان کنترل پول هنگ‌کنگ اخیراً با همکاری موسسه‌ی ارزهای دیجیتال که تحت نظر بانک مرکزی چین فعالیت دارد، آزمایش‌هایی را بر روی رمزارز ملی انجام داده است. حال به نظر می‌رسد که این آزمایشات با موفقیت رو به پایان هستند و مقامات چین قصد گسترش سطح کاربرد و استفاده از این رمزارز ملی می‌باشند.

در بیانیه‌ای که در رابطه با این موضوع منتشر شده، توضیح داده شده است «ما رمزارز بومی را در زمینه‌ی استفاده از نرم‌افزارهای مربوطه، سیستم اتصال و موارد استفاده‌ی خاص مانند خرید‌های برون مرزی مورد بررسی قرار داده‌ایم». در ادامه نیز گفته شده که «ما در حال گفتگو و همکاری با بانک مرکزی چین هستیم تا مراحل بعدی آزمایشات فنی را آغاز کنیم، این آزمایشات شامل امکان گسترش و استفاده‌ی هرچه بیشتر از سیستم یوان دیجیتال برای پرداخت‌های برون مرزی و بین‌المللی است».

بانک مرکزی چین که در زمینه‌ی ساخت ارز دیجیتال بومی بسیار جلوتر از سایر بانک‌های مرکزی بزرگ جهان است، اکنون به دنبال جایگزینی پول نقد و پایداری سطح کنترل بر روی فضای پرداخت است، فضایی که اکنون تحت سلطه‌ی شرکت‌های فعال حوزه‌ی فناوری مالی قرار است و دیگر مانند تحت قوانین بانکداری کنترل نمی‌شود.

مرحله‌ی تازه‌ای آغاز شده است

کشور چین از مدت‌ها قبل فرآیند آزمایش عملی بر روی سیستم یوان دیجیتال را در شهرهای بزرگ خود از جمله شنژن گسترش داده و در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از این سیستم در المپیک زمستانی سال آینده در پکن است. امکان استفاده از یوان دیجیتال در تراکنش‌های برون مرزی بدون شک یک قدم بزرگ در زمینه‌ی پذیرش جهان آن به عنوان یک ارز قابل اعتماد برای تراکنش‌های مالی خواهد بود.

بانک مرکزی چین هم در همین راستا ماه آوریل رسماً تایید کرد که به دنبال همکاری گسترده‌تر با سازمان کنترل پول هنگ‌کنگ می‌باشد.

طبق گزارشات منتشر شده توسط شرکت مشاوره‌ی مالی اولیور وایمن(Oliver Wyman)، استفاده از یوان دیجیتال و بررسی میدانی این رمزارز ملی در هنگ‌کنگ می‌تواند به پذیرش هرچه سریع‌تر و ارزان‌قیمت‌تر این رمزارز به عنوان یک روش پرداخت برون‌مرزی کمک کند.

این شرکت تخمین زده است که هزینه‌ی مربوط به تراکنش‌های برون مرزی این شرکت سالانه چیزی بین 20 تا 40 میلیارد دلار است؛ معادل 11 درصد از تولید ناخالص داخلی هنگ‌کنگ در سال 2020.

نظر شما در رابطه با رویکرد بانک مرکزی چین و تلاش برای گسترش کاربردهای رمزارز ملی چیست؟ آیا به زودی شاهد فراگیری این سیستم مالی در جهان خواهیم بود؟ 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.