گلدمن ساکس: بیت کوین یک دارایی قابل اتکا برای سرمایه‌گذاری نیست

گلدمن ساکس: بیت کوین یک دارایی قابل اتکا برای سرمایه‌گذاری نیست

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

تحلیل‌گران گلدمن ساکس به هیچ‌وجه با این نظریه که دارایی‌هایی از جنس بیت کوین، یا هر ارز دیجیتال دیگری، برای مشتریان‌شان سرمایه‌گذاری قابل اتکایی خواهند بود، موافق نیستند.

به گزارش بلاک کریپتو،این بانک سرمایه‌گذاری طی یک ارتباط با مشتریان در روز چهارشنبه درباره دیدگاهی صحبت کرد که در آن ارزهای دیجیتال در شرایط اقتصادی فعلی، سرمایه‌ای موفق نخواهند بود.

تحلیل‌گر گلدمن ساکس ضمن صحبت‌هایش با مخاطبینش عنوان کرد:

ارزهای دیجیتال و در راس آن‌ها بیت کوین در طبقه دارایی‌ها گزینه‌ای مناسب نیستند.

در این صحبت‌ها به نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال، ارتباط بی‌ثبات آن‌ها با سایر دسته‌های دارایی و نبود شواهدی مبنی بر این‌که این ارزها می‌توانند نقشی در مقابله با تورم بر عهده بگیرند، به عنوان دلایل اصلی این ادعا اشاره شد.

برخی دلایل دیگر نیز ماهیتی امنیتی دارند.

معتقدیم امنیتی که در وهله اول بر این پایه استوار شده که آیا کس دیگری مایل است قیمت بالاتری برای این ارزها بپردازد، سرمایه‌گذاری مناسبی برای مشتریان ما به شمار نمی‌آید.

تحلیل‌گر گلدمن ساکس همچنین اضافه کرد، در حالی‌که برخی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در حال خرید و فروش بیت کوین هستند تا از نوسانات قیمتی آن بهره ببرند، این گروه سرمایه‌گذاری اضافه کردن بیت کوین را به سبد مشتریانش را به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌کند.

شارمین مصور-رحمانی مدیر ارشد سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی در گلدمن ساکس طی این تماس عنوان کرد:

ما هم‌چنان با علم به این‌که صندوق‌های سرمایه‌گذاری ممکن است خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به دلیل نوسان قیمتی بالای آن‌ها مفید بدانند، معتقدیم این ارزها سرمایه‌گذاری منطقی نخواهند بود.

این رویداد توسط گروه استراتژی سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس که بخشی از دپارتان مدیریت دارایی بانک محسوب می‌شود برگزار شده بود. این دپارتمان مسئولیت مشاوره به مشتریان با ارزش خالص بالا را در رابطه با تخصیص دارایی‌هایشان برعهده دارد.

سرمایه‌گذاری عمومی اخیر روی بیت کوین که توسط صندوق پرقدرت پل تودور جونز (Paul Tudor Jones) صورت گرفت، باعث پرحرارت‌تر شدن تنور شایعات درباره حضور نام‌های بزرگ دنیای سرمایه‌گذاری به حوزه ارزهای دیجیتال شده است. البته این‌طور به‌نظر می‌رسد که تیم مدیریت دارایی گلدمن ساکس چندان طرفدار این اتفاق نیستند.

ما از دیدگاه استراتژیک یا تاکتیکی، اضافه کردن بیت کوین به سبد سرمایه را به مشتریان‌مان توصیه نمی‌کنیم، حتی اگر نوسان بالای قیمت‌ آن‌ها به سود سرمایه‌گذاران فرصت‌طلب باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.