گسترش ارزدیجیتال بانک مرکزی کارائیب شرقی به دو منطقه دیگر

گسترش ارزدیجیتال بانک مرکزی کارائیب شرقی به دو منطقه دیگر

دو کشور دیگر در حوزه کارائیب شرقی استفاده از سیستم DCash را آغاز کرده اند که امکان پرداخت و انتقال دلار دیجیتال EC را فراهم می کند.

بانک مرکزی شرق کارائیب (ECCB) سیستم پرداخت دیجیتال خود را در 7 دسامبر به کشورهای مشترک المنافع دومینیکا و قلمرو برون مرزی بریتانیا در مونتسرات راه اندازی کرد و در بین هشت کشوری که قصد اجرای آن را دارند، تنها آنگویلا باقی ماند.

ECCB ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را در مارس 2021 با همکاری DCash در آنتیگوا و باربودا، گرانادا، سنت کریستوفر (سنت کیتس) و نویس، و سنت لوسیا راه اندازی کرد. در ماه اوت، به سنت وینسنت و گرنادین ها گسترش یافت.

DCash یک سیستم پرداخت است که به طور خاص برای استفاده با ارز دیجیتال EC طراحی شده است. برنامه کیف پول به دارندگان این امکان را می‌دهد تا در اتحادیه ارز کارائیب شرقی (ECCU) اقدام به خرید و انتقال شخص به شخص ارزدیجیتال بانک مرکزی کنند.

استفاده از این سیستم پرداخت دیجیتال بخشی از ابتکار عملی فرماندار ECCB، تیموتی ان.جی. می باشد او در 7 دسامبر گفت که سیستم‌های پرداخت سنتی بسیار کند هستند و دلار اروپایی دیجیتال «باید برای همه کار کند، به جز برای بازیگران غیرقانونی».

کیف پول DCash و سیستم پرداخت ارزدیجیتال بانک مرکزی حداقل 2 سال قبل از راه اندازی رسمی در سال 2021 در حال توسعه بودند. نسخه آزمایشی با عنوان DXCDCaribe در مارس 2019 عرضه شد. این مدل اولیه برای سیستم DCash بود. XCD علامت بین المللی دلار EC استکه  ارز فیات صادر شده توسط ECCB می باشد.

به گفته atlanticcouncil.org، در حال حاضر 9 کشور در سراسر جهان از ارزدیجیتال بانک مرکزی استفاده می کنند. هفت کشور به همراه باهاما و نیجریه از ECCU هستند. 21 حوزه قضایی دیگر در مرحله آزمایشی یا توسعه هستند و 40 حوزه از جمله ایالات متحده آمریکا در حال انجام تحقیقات در مورد این فناوری هستند.

طبق این سایت، تنها 9 کشور یا حوزه قضایی هستند که ارزدیجیتال بانک مرکزی را بررسی نمی کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها