انتشار گزارش پیش بینی قیمت فلزات تا سال 2025

انتشار گزارش پیش بینی قیمت فلزات تا سال 2025
خلاصه اخبار

APEX نام گزارشی است که هر سه ماه منتشر می گردد و درآن بهترین تحقیقات و تحلیل ها برای به درست آورن دقیق پیش بینی قیمت فلزات انجام می‌شود.

APEX نام گزارشی است که هر سه ماه توسط متال بولتن منتشر می گردد و درآن بهترین تحقیقات و تحلیل ها برای به درست آورن دقیق پیش بینی قیمت فلزات طی سال های آتی مد نظر قرار می گیرد. گزارش های APEX پیشرو های بازار ها را بر اساس اینکه کدام دقیق ترین پیش بینی ها را در گذشته داشته اند، مورد توجه قرار می دهد. به طور کلی این گزارش ها به سوال می تواند پاسخ دهد:

  • فلزات پایه در آینده در چه قیمت هایی معامله خواهند شد؟
  • کدام بانک، کارگزاری و یا موسسه تحقیقاتی دقیق ترین پیش بینی قیمتی را در گذشته منتشر کرده اند؟
  • آیا این امکان وجود داشته است که یک پیش بینی بر اساس عقل جمعی بازار انجام داد که بیشتر متمایل به نظر موسساتی بوده که در گذشته پیش بینی دقیقتری داشته اند؟

پیش بینی ها از موسسات معتبر و مستقل اخذ گردیده و سپس به صورت یک میانگین موزون برای بیان انتظارات قیمتی ارائه می گردد. وزن دهی به هر پیش بینی بر اساس عملکرد قبلی آن موسسه در بازه زمانی کوتاه و بلند مدت صورت می پذیرد تا کسانی بهترین درک را از بازارها دارند بیشترین تاثیر را بر پیش بینی ها داشته باشند.

با توجه به اینکه بخش مهمی از شرکت های معاملاتی در بازار بورس ایران، تولید کننده فلزات پایه می باشند، مشاهده اینگونه گزارش ها برای فعالین بازار سرمایه ایران می تواند بسیار مفید باشد. البته باید در نظر داشت این پیش بینی ها بیشتر بر اساس عرضه و تقاضا ارائه شده اند و اتفاقات غیر قابل پیش بینی را در نظر نمی گیرند. به عنوان نمونه قیمت سنگ آهن طی سال های قبل برای سال 2019 حداکثر تا 70 دلار پیش بینی شده بود اما به دلیل مشکل به وجود آمده برای یک معدن و کاهش عرضه، قیمت سنگ آهن تا 120 دلار هم افزایش پیدا کرد.

نمودار زیر پیش بینی قیمت مس طی طی 6 ماهه سال جاری تا سال 2025 می باشد. خط بنفش رنگ انتظار قیمتی بر اساس میانگین موزون و خط آبی قیمت بر اساس میانگین ساده می باشد. محدوده خاکستری هم، بازه پایینی و بالایی قیمت پیش بینی شده توسط موسسات مختلف را نشان می دهد. بر اساس میانگین موزون قیمت مس طی سال های آتی 6000 تا 6700 دلار خواهد. اما در بین پیش بینی ها، موسساتی هم بده اند که نزول قیمت تا 5100 دلار و همچنین صعور تا 9800 دلار را پیش بینی کرده اند که البته وزن آن ها در پیش بینی کمتر بوده است. لذا با توجه به این نمودار می توان دریافت که بدبینانه ترین تحلیل ها، قیمت مس را کمتر از 5100 دلار می داند. لذا در تحلیل ها، کف قیمت بدبینانه مس را برای شرکت هایی همچون فملی می توان محدوده 5000 دلار در نظر گرفت.

انتشار گزارش پیش بینی قیمت فلزات تا سال 2025
نمودار قیمت مس

 در ادامه نمودار مربوط به طلا، نقره، روی و سنگ آهن هم ارائه شده است. نکته جالب توجه این است که با وجود افزایش هایی که در قیمت انس جهانی طلا روی داده است، عمده پیش بینی ها سقف طلا را محدوده 1600 دلار می دانند. همچنین اختلاف نظرات در مورد آینده قیمت نقره می تواند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

انتشار گزارش پیش بینی قیمت فلزات تا سال 2025
نمودار قیمت طلا جهانی
انتشار گزارش پیش بینی قیمت فلزات تا سال 2025
نمودار قیمت نقره
انتشار گزارش پیش بینی قیمت فلزات تا سال 2025
نمودار قیمت سنگ آهن
انتشار گزارش پیش بینی قیمت فلزات تا سال 2025
نمودار قیمت روی
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها