گزارش وضعیت عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت (هفته چهارم آبان ماه 1399)

گزارش وضعیت عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت (هفته چهارم آبان ماه 1399)
خلاصه اخبار

طی هفته گذشته بازار بعد از رسیدن به محدوده 1200هزار واحدی شاخص کل، واکنش داد و با برگشت 10 درصدی، این شاخص خود را به سطح 1345 هزار واحد رساند.

طی هفته گذشته بازار بعد از رسیدن به محدوده 1200هزار واحدی شاخص کل، واکنش داد و با برگشت 10 درصدی، این شاخص خود را به سطح 1345 هزار واحد رساند. اما طی این هفته بالاخره شستا بازگشایی شد و ترسی که از بازگشایی این نماد بزرگ در بازار وجود داشت تا حد زیادی از بین رفت. در جریان این بازگشایی، شستا نزدیک به 18 درصد افت کرد که بسیار نزدیک به افت شاخص کل در زمان بسته بودن این نماد بوده است.

با وجود بهبود موقت وضعیت شاخص‌های بازار، از قبیل کل، هموزن و … همچنان برای تصمیم گیری در مورد برگشت نباید عجله کرد چرا که این شاخص ها برای تثبیت و تغییر روند راه زیادی در پیش دارند. البته افزایش قابل توجه حجم معاملات در هفته اخیر نکته‌ی مثبت معاملات این هفته و نوید دهنده روزهای بهتر از نظر نقدشوندگی و پویایی بازار بوده است. با این وجود با توجه به عدم تثبیت بازار گویا مسئولین هنوز قصد عرضه اولیه هیچ شرکتی را ندارند و مخاطبان این عرضه ها همچنان باید منتظر بهبود بیشتر در فضای بازار بمانند.

در ادامه به بررسی مهمترین اتفاقاتی که در نمادهای حاضر در لیست عرضه اولیه‌ها رخ داده می‌پردازیم:

  • ولپارس طی این هفته صورت های مالی 9 ماهه خود را منتشر کرد و از رشد 128 درصدی درآمدهای عملیاتی خود خبر داد. البته با توحه به کاهش 37 درصدی درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری و تقسیم سود نقدی در دوره قبل، سود انباشته شرکت در پایان دوره تنها 34 درصد رشد کرده است.

نمودارهای زیر مقایسه‌ای بین سود دهی عرضه اولیه‌ها در طول هفته گذشته و سود این سهام از روز عرضه تا پایان روز 28 آبان، انجام داده است. تاثیر سود نقدی تقسیم شده در مجامع هریک از این شرکت ها در این نمودار لحاظ شده است.

گزارش وضعیت عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت (هفته چهارم آبان ماه 1399)

در نظر داشته باشید که در سودآوری این شرکت ها کارمزد معامله در نظر گرفته نشده است و این مقادیر بر اساس قیمت پایانی سهم ارائه شده است

شما می‌توانید جهت رصد بازار و اخبار عرضه‌های اولیه به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات عرضه اولیه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران