گزارش وضعیت عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت (هفته سوم آبان ماه 1399)

گزارش وضعیت عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت (هفته سوم آبان ماه 1399)
خلاصه اخبار

بعد از اعلام نتایج انتخابات آمریکا شاید یکی از موثر ترین اخبار مخابره شده در سطح بین المللی، بحث اعلام نتایج تست واکسن کرونا توسط شرکت آمریکایی فایزر بود.

بعد از اعلام نتایج انتخابات آمریکا شاید یکی از موثر ترین اخبار مخابره شده در سطح بین المللی، بحث اعلام نتایج تست واکسن کرونا توسط شرکت آمریکایی فایزر بود. این موضوع توانست در اولین روزهای هفته منجر به افت قیمت جهانی طلا و افزایش قیمت جهانی نفت شود. اما این اخبار همچنان نتوانست تاثیر واضحی بر بازار سرمایه ایران داشته باشد و بازار تحت تاثیر رشد مجدد قیمت دلار قرار گرفت. در هفته‌ای که گذشت دو خبر تاثیرگذار در حوزه قوانین مرتبط با معاملات اعلام شد و آن برگشت امکان معاملات روزانه، در کنار کاهش پانزده دقیقه‌ای پیش گشایش بوده است.

در هفته های اخیر اخبار مربوط به عرضه اولیه ها به شدت کاهش پیدا کرده بود که این موضوع با توجه به وضعیت بازار قابل پیش بینی بوده است. اما طی روزهای اخیر شاهد افزایش گمانه زنی‌ها در خصوص عرضه اولیه زیر مجموعه های شرکت های بزرگ هستیم، خبری که تا اجرایی شدن فاصله زیادی دارد.

در ادامه به بررسی مهمترین اتفاقاتی که در نمادهای حاضر در لیست عرضه اولیه‌ها رخ داده می‌پردازیم:

  • گدنا بعد از گذشت 83 روز از زمان عرضه اولیه، بالاخره صف خرید خود را در روز سه شنبه، از دست داد. البته این سهم بلافاصله مجددا به صف خرید رسید و در روز چهارشنبه هم بعد از نوسان بین صف خرید و فروش، به صف خرید رسید. حجم معاملات این نماد در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، جمعا به 109 میلیون سهم رسید.(در روز عرضه اولیه‌ی این نماد 51 میلیون سهم بین عموم مردم عرضه شده است)
  • مهلت استفاده از حق تقدم‌های شصدف روز یکشنبه 18 آبان ماه به پایان رسید. در نتیجه اگر برای تبدیل این حق تقدم‌ها اقدام نکرده‌اید، در نظر داشته باشید که مبلغ حاصل از فروش آن‌ها توسط شرکت، به عنوان بدهی به شما منظور خواهد شد و می‌توانید برای دریافت آن در ماه‌های آینده از طریق امور سهام شرکت اقدام کنید.

نمودارهای زیر مقایسه‌ای بین سود دهی عرضه اولیه‌ها در طول هفته گذشته و سود این سهام از روز عرضه تا پایان روز 21 آبان، انجام داده است. تاثیر سود نقدی تقسیم شده در مجامع هریک از این شرکت ها در این نمودار لحاظ شده است.

گزارش وضعیت عرضه اولیه ها در هفته ای که گذشت (هفته سوم آبان ماه 1399)

*** در نظر داشته باشید که در سودآوری این شرکت ها کارمزد معامله در نظر گرفته نشده است و این مقادیر بر اساس قیمت پایانی سهم ارائه شده است ***

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات عرضه اولیه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام من سهام حق تقدم فخاسح خریدم الان چکارش کنم همون جور مونده بسته شده

    • سلام، اگر از حق تقدم استفاده نکرده باشید شرکت به جای شما این اوراقو میفروشه و مبلغ حاصل از اون به عنوان بدهی به شما منظور میشه، میتونید از طریق امور سهام شرکت برای دریافت این مبلغ اقدام کنید

  • سلام
    من واسه بچه ام که ۸سالشه سهام پالایشی گرفتم چه جوری
    کد بورسی بگیرم لطفاً راهنمایی بفرمایید

    • سلام دوست عزیز افراد زیر ۱۸ سال باید همراه با ولی یا قیم‌شون از طریق دفاتر پیشخوان یا دفاتر کارگزاری به صورت حضوری احراز هویت کنن.

  • سلام ؛ببخشید شروع عرضه اولیه کی اعلام میشه.

    • سلام، در حال حاضر عرضه اولیه جدیدی اعلام نشده اما در صورت اعلام از طریق سیگنال اطلاع رسانی خواهیم کرد

  • سلام میخواستم بدونم تو این یکی دو ماه چرا عرضه اولیه نیومده؟؟

    • سلام، با توجه به شرایط بازار در ماه های اخیر عرضه اولیه ای نداشتیم

  • سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم کارمزد چند درصد از سود کسر میشه؟ ممنونم

    • سلام، کارمزد در سفارش های خرید و فروش مقدار کمی تفاوت داره، برای اطلاع از میزان دقیق کارمزد در فرابورس به (این لینک) مراجعه کنید

  • با سلام، میخوام از وضعیت خودم مطلع باشم، با تشکر