گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه صنایع مس شهید باهنر

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه صنایع مس شهید باهنر
خلاصه اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه صنایع مس شهید باهنر مورخ 11 خرداد ماه 1398 در محل مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد.

تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صنایع مس شهید باهنر (فباهنر) : 11 خرداد 98

سود هر سهم: 694 ریال

سود تقسیم شده: 624 ریال

نکات مهم گزارش حسابرسی

  • شرکت در کشورهای آلمان ،امارات،کویت و… دارای حساب های بانکی است که به دلیل تحریم ها نتوانسته به مبادلات پولی بپردازد و به همین دلیل از دو شرکت هم گروه خود به عنوان کارگزار در امر مبادلات پولیکمک گرفته است.
  • فعالیت کارخانه لوله مسی در سال های گذشته به دلیل نواقص موجود متوقف و فاقد تولید بوده است لیکن از سال 1393 کوره های کارخانه مزبور راه اندازی شده و تولید محصولات آن تا قبل از مرحله شیاردار آغاز شده و اقدامات لازم جهت رفع نواقص واحد تولید لوله مسی صورن گرفته است. تولیدات کارخانه لوله مسی به علت عدم راه اندازی کامل و مناسب خط تولید به ظرفیت تولید مناسب نرسیده و دارای زیان عملیاتی می‌باشد، لذا اقدامات لازم جهت خارج شدن کارخانه لوله مسی از زیان، از طریق افزایش صادرات در دست اقدام می‌باشد که پیش بینی می‌گردد با افزایش مقدار تولید و فروش کارخانه مذکور هزینه‌های مربوطه پوشش داده می‌شود و به سودآوری برسد.
  • با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه در سال گذشته و مشکلات تأمین نقدینگی، امکان پرداخت سود سهام سال 1396 شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین فراهم نگردید. لذا پیش بینی می‌گردد با حل مشکلات نقدینگی سال 1398 نسبت به پرداخت سود سهام مذکور اقدام گردد.
  • در خصوص پرونده عماد ایرانیان پویا اقدامات ذیل صورت گردیده است: 1.رأی بدوی مبنی بر محکومیت مدیران شرکت عماد ایرانیان به جرم خیانت در امانت صادر شده است. محکوم علیهم به رأی صادره اعتراض نمودند و پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع شد. رأی صادره در مرحله تجدید نظر تأیید شد. رأی نسبت به یک محکوم علیهم تا کنون بی نتیجه بوده است. 2.در خصوص تکلیف مجمع مبنی بر فروش املاک مازاد اقدامات لازم جهت فروش 4 دستگاه آپارتمان واقع در کرمان در سال 1397 انجام و برنده مزایده مشخص و عملیات نقل و انتقال در سال 1398 در حال انجام می‌باشد. همچنین در خصوص الباقی املاک نگهداری شده برای فروش اقدامات لازم انجام و در مرحله پیگیری و برگزاری مزایده می‌باشد.

نکات مهم گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی صنایع مس شهید باهنر

  • انتقال سهام از تابلو فرعی به تابلو اصلی بازار اول در سال 97
  • اتمام و  راه اندازی پروژه تولید مقاطع مسی باسبار و مفتول به روش کانفورم

اهداف و برنامه های سال 98

راهبرد (1) : افزایش بهره‌وری که شامل موارد زیر می شود:

  • افزایش بهره‌وری تولید، مواد اولیه و قطعات مصرفی
  • مدیریت بهینه منابع مالی و ارتقاء سیستم های مالی و گزارشگری
  • توسعه منابع انسانی
  • بهینه سازی مصرف انرژی

راهبرد (2) :توسعه بازار داخلی و حفظ بازار خارجی محصولات

راهبرد (3) :نوسازی

راهبرد (4) : توسعه سرمایه گذاری و ایجاد مشارکت با شرکت های داخلی و خارجی معتبر ( تکمیل زنجیره ارزش صنایع بالا دستی و پایین دستی

پرسش و پاسخ سهامداران

پرسش اول: نحوه قیمت گذاری محصولات برنجی چگونه است؟

پاسخ: در محصولات فلزات رنگی ابتدا مواد اولیه بر اساس بورس کالا قیمت گذاری شده و بعد کارمزد به آن اضافه می‌شود. محصولات فلزی بسته به آلیاژ قیمت های متفاوتی دارند.

پرسش دوم: مبنای نرخ فروش صادراتی چیست؟

پاسخ: در فروش صادراتی نرخ ها با افزوده شدن کارمزد به نرخ های جهانی محاسبه می‌شود. این کارمزد بین 100 تا 1200 دلار برای محصولات مختلف است. همچنین نرخ فروش صادراتی بسته به کشور مقصد و تعرفه های وارداتی آن کشور متفاوت است.

پرسش سوم: نوسانات ارزی بر افزایش حاشیه سود در شرکت های فلزات اساسی به طور مشهودی اثرگذار بوده است. اما در مس باهنر با کاهش شدید حاشیه سود مواجه بودیم چرا؟

پاسخ: شرکت صنایع مس شهید باهنر مانند بسیاری از شرکت های صنایع معدنی مواد اولیه را از معدن تأمین نمی‌کند و باید مواد اولیه را به قیمت بالا خریداری کند. به همین خاطر حاشیه سود آن با شرکت های مذکور قابل مقایسه نیست.

پرسش چهارم: با توجه به اینکه تولید براساس سفارشات مشتری صورت می‌گیرد چرا موجودی انبار سه برابر شده است؟

پاسخ: یخشی از تولید مانند تولید محصولات برنجی سفارشی نیست و پس از تولید براساس نیاز به بازار عرضه می‌شود.

پرسش پنجم: تعمیر و نگهداری ماشین آلات شرکت به چه صورت است؟

پاسخ: تعمیر و نگهداری در طول سال و به مرور انجام می‌شود که روند تولید با وقفه مواجه نشود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها