گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه امید

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه امید
خلاصه اخبار

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه امید مورخ 97/10/30 را مشاهده می کنید.

سود هر سهم: 495 ریال
سود تقسیمی هر سهم: 300 ریال

نکات مهم گزارش حسابرسی

بند 12 حسابرسی: جریمه تاخیر تادیه بدهی بابت سود سهام به بانک سپه و صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها نقل از سال‌های 1393 الی 1395 براساس رای هیئت داوری سازمان بورس و اوراق بهادار به ترتیب مبالغ 10357 میلیارد ریال و 355 میلیارد ریال در سرفصل هزینه‌های مالی انعکاس یافته است. تسویه سهم سود سهامداران مذکور در سال‌های گذشته از طریق واگذاری املاک، سهام و یا سایر طرق امکان پذیر است.
پاسخ به بند 12 حسابرسی: شرکت مدیریت سرمایه امید در تلاش است تا در سال جاری با فروش دارایی های مازاد خود اقدام به تسویه بدهی‌های خود نماید.

نکات مهم گزارش هیئت مدیره به مجمع

شرکت‌های زیرمجموعه همچون گل گهر و چادرملو و گهر زمین برنامه‌های زیادی را دنبال می‌کنند آن‌ها طرح‌های توسعه زیادی دارند.
شرکت مدیریت سرمایه امید در نظر دارد تا پروژه ای در 60 کیلومتری بندر جاسک راه اندازی نماید به گونه ای که ظرفیت ذخیره سازی نفت خام به 20 میلیون بشکه خواهد رسید.
قیمت سهم در تابلو حداقل 50 درصد از ارزش ذاتی شرکت را دارد.
ارزش روز دارایی‌های هر سهم شرکت معادل 3246 ریال در پایان سال مالی 96 بوده و در پایان سال مالی 97 این رقم به 7278 ریال رسیده که این به معنای رشد 124 درصدی ارزش روز دارایی‌های هر سهم است.

حواشی مجمع و صحبت‌های مدیران

مجمع دارای خواشی زیادی بود، سهامداران از تقسیم سود سال‌های گذشته شرکت ناراضی بوده و معتقد بودند شرکت به دلیل تقسیم سود واهی مجبور به تحمل هزینه‌های مالی شده است.
سهامدار عمده ( بانک سپه ) به این موضوع صحه نگذاشت و مباحث زیادی در این خصوص شد. این سهامدار مدعی بود که به شرکت امید برای عدم دریافت سود کمک زیادی کرده و سهامداران خرد نتیجه آن را تحمیل هزینه‌های مالی دانستند.
در ادامه همین مباحث محمدجمالی معاون سرمایه برای آرام کردن مجمع و سهامداران صحبت‌هایی را مطرح کرد و مدعی شد که خبرهای خوبی از مجموعه امید در راه است. برخی از نکات این صحبت‌های به قرار زیر است:
شرکت در سال 98 قطعا سودی بیش از آنچه پیش بینی شده را محقق خواهد ساخت.
شرکت امید در سال 98 و در گزارش تفسیری خود به ازای هر سهم سود 99 تومانی را پیش بینی کرده که در پایان سال از این رقم هم بیشتر خواهد شد.
شرکت امید قصد فروش دارایی‌هایی همچون گل گهر و چادر ملو را ندارد. برنامه‌های توسعه ای را در دستور کار دارند، اما برخی دارایی‌های خود همچون سرمایه گذاری سپه و گوهران امید را به فروش خواهد رساند.
فروش سرمایه گذاری سپه و گوهران امید در دستور کار قرار دارد و مذاکرات برای فروش آن‌ها ادامه دارد.

برچسب‌ها