گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کربن ایران

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کربن ایران
خلاصه اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کربن ایران (شکربن) در تاریخ 19 خرداد 1398 در محل سالن تلاش مجموعه فرهنگی وزارت کار و امور اجتماعی برگزار شد.

تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کربن ایران (شکربن) : 19 خرداد 98

سود هر سهم : 1830 ریال

سود تقسیمی هر سهم : 1400 ریال

نکات مهم گزارش حسابرسی

  • بدهی‌های مربوط به ادعای صندوق بازنشستگی مورد بررسی قرار دارد، مذاکرات در این خصوص با صندوق صورت گرفته تا این بدهی به صورت اقساطی و ماهیانه پرداخت شود.
  • در حال حاضر هر قسط  4 میلیارد ریال در ماه به این مجموعه داده می‌شود.
  • شرکت برای مابقی بدهی هم به دنیال اخذ بخشودگی است. ( 128 میلیارد ریال )

نکات مهم گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کربن ایران

  • تولید و فروش 35000 تن محصول، بهبود فرآیندها، بهینه سازی منابع و توانمندسازی آن‌ها در راستای افزایش بهره وری مورد نظر است.
  • برنامه افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در دستور کار هیئت مدیره قرار دارد.
  • قیمت محصولات شرکت با افزایش بهای تمام شده افزایش می‌یابد. بر همین اساس سال گذشته محصولات بین قیمت های 9000 تومان تا 12500 تومان به ازای هر کیلو قیمت خورد.

پرسش و پاسخ سهامداران

پرسش اول: افزایش سرمایه شرکت چقدر جدی است؟ از چه محلی و چه میزان؟

پاسخ: شرکت کربن ایران در نظر دارد تا افزایش سرمایه ای از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را در سال 98 اجرایی نماید. در خصوص میزان آن هنوز تصمیم گیری نشده است.

پرسش دوم: وضعیت انتقال کارخانه به کجا رسید؟

پاسخ: موضوع انتقال کارخانه مورد تایید و درخواست سازمان حفاظت از محیط زیست نیز است، کارخانه جدید با ظرفیت 60 هزار تن بوده که یک نیروگاه 16 مگاواتی نیز دارد، انتقال کارخانه مورد تایید هیئت مدیره  و سهامدار عمده است. باید منتظر ماند تا زمان قطعی آن مشخص شود. زمین کارخانه فعلی نیز پس از انتقال قابل فروش است.

پرسش سوم: دلیل کاهش صادرات در سال 97 نسبت به 96 چیست؟

پاسخ: مشکلات ارزی ابتدای سال دلیل آن بوده، البته قیمت داخلی به مراتب در اکثر موارد بالاتر از قیمت صادراتی بوده و اگر در سال جاری کربن ایران رشد تولید داشته باشد می‌تواند سود خوبی را برای خود به ثبت برساند.

پرسش چهارم: آیا برنامه ای برای عرضه دوده کربن در بورس کالا وجود دارد؟

پاسخ: تولید این محصول بیش از ظرفیت کشور است بنابراین عرضه در بورس کالا توجیه ندارد چرا که خریداران می توانند با  هماهنگی در آن اختلال ایجاد نمایند.

پرسش پنجم: مبنای قیمت گذاری محصولات شرکت چیست؟

پاسخ: بهای تمام شده ، عرضه و تقاضا، رقابت و در نهایت قیمت کربن بلک وارداتی

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها