گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
خلاصه اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ) در تاریخ 25 خرداد 1398 در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.

تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (رتاپ) : 25 خردادماه 1398

سود هر سهم سال: 389 تومان

سود تقسیمی مصوب: 320 تومان

خلاصه موارد مطرح شده توسط مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

  • رقابت ناسالم و فاصله گرفتن از استانداردهای جهانی، باعث شده است که برخی از رقبا بتوانند سهم بازار را از این شرکت بگیرند.
  • در سال 1397 شرکت با چالش‌های بسیار سختی روبه‌رو شد. یکی از مهم‌ترین چالش‌ها افزایش نرخ ارز می‌باشد که هزینه‌ها را به شدت افزایش و تامین کارت‌خوان و قطعات را با اختلال مواجه کرد. چالش دیگر تحریم‌های بین‌المللی بود که دسترسی به قطعات و کارت‌خوان‌های مرغوب را مختل کرده‌ بود. چالش دیگر شرکت، تعیین سقف 50 میلیون تومانی برای هر تراکنش است که از رشد تعداد تراکنش‌ها جلوگیری کرده و درآمد شرکت را تحت تاثیر قرار داده بود. مدیر عامل شرکت به فسخ تعداد زیادی کارت‌خوان از جانب بانک‌ها به عنوان چالش دیگر شرکت در سال  1397 اشاره کرد. به طوری که تعداد کارت‌خوان‌های فسخ شده از کارت‌خوان‌های اضافه شده بیشتر بوده است و همین امر تعداد کارت‌خوان‌های شرکت را در سال 1397 کاهش داده بود.
  • با وجود چالش‌های پیش روی، مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان چشم‌انداز شرکت را مثبت ارزیابی کرد و به قبول شدن شرکت در یک مناقصه با اهمیت اشاره کرد. با وجود اینکه آثار این مناقصه بر درآمد شرکت قابل توجه است، اما از ارائه اطلاعات جزئی‌تر در مورد آن، به دلیل عدم نشر آن در کدال، جلوگیری به عمل آورد.

نکات مهم گزارش حسابرسی

  • اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت‌های مالی مقبول است و نکته با اهمیتی در بندهای گزارش حسابرسی وجود ندارد.

پرسش و پاسخ سهامداران

سوال اول: با توجه به اهمیت مناقصه‌ای که شرکت در آن قبول شده است، برگزار کننده مناقصه چه ارگان یا شرکتی بوده است و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان بابت آن چه خدماتی ارائه خواهد داد؟

جواب: به دلیل عدم انتشار اطلاعات این مناقصه در کدال مجاز به ارائه اطلاعات بیشتر نیستیم. اما یکی از دلایل عدم افزایش تعداد کارت‌خوان‌ها در سال 1397 نگهداری ظرفیت شرکت برای استفاده از آن برای این منافصه می‌باشد.

سوال دوم: دلیل فسخ تعدادی از کارت‌خوان‌ها چیست؟ آیا این امر برای رقبا نیز اتفاق افتاده است؟

جواب: مبالغ پرداختی از طریق برخی از کارت‌خوان‌ها در برخی از صنوف، به دلیل ماهیت کسب و کار آن صنوف، بسیار اندک و این امر هزینه بانک‌ها را افزایش داده است. به همین دلیل تعدادی از بانک‌ها برخی از کارت‌خوان‌های این صنوف را فسخ کردند. این امر برای سایر رقبا نیز اتفاق افتاده و مختص این شرکت نبوده است.

سوال سوم: باتوجه به این‌که قیمت دستگاه‌های کارت‌خوان افزایش یافته است آیا امکان افزایش اجاره آن‌ها وجود دارد؟

جواب: در حال حاضر کارمزد را بانک‌ها پرداخت می‌کنند و آن‌ها از این بابت خشنود نبوده و متحمل هزینه‌های بالایی هستند. با این وجود و با وجود افزایش قیمت دستگاه‌ها، رقبا به منظور کسب سهم بیشتری از بازار حاضر به همکاری با بانک‌ها با کارمزدهای کمتری هستند. در این شرایط احتمالی برای افزایش اجاره وجود ندارد.   

سوال چهارم: آیا خبری مبنی بر اینکه نظام کارمزد کارت‌خوان‌ها تغییر کند وجد ندارد؟

جواب: در حال حاضر هیچ خبر رسمی در این باره وجود ندارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها