گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی نوری برای سال مالی 97

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی نوری برای سال مالی 97
خلاصه اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی نوری در تاریخ 31 تیرماه 1398 در محل سالن اصلی مرکز بين المللی همايش های رازی برگزار شد.

روز گذشته مجمع عادی سالیانه شرکت تازه وارد پتروشیمی نوری برگزار شد. طی مجمع، 650 تومان از سود سال 97 بین سهامداران این شرکت تقسیم شد. سهامداران می توانند حداکثر از 20 مرداد ماه سود تقسیمی را با ارائه کارت شناسایی از شعب بانک تجارت دریافت کنند.

همچنین اعلام شد که تسعیر ارز در گزارش بهار بر مبنای دلار 9500 تومانی صورت گرفته که در گزارشات بعدی اصلاح و بر مبنای 11200 تومان انجام خواهد شد. این موضوع می تواند سود بهار شرکت را تا 280 تومان افزایش بدهد.

تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی نوری : 31 تیرماه 1398

سود هر سهم سال: 7,052 ریال

سود تقسیمی مصوب: 6,500 ریال

خلاصه موارد مطرح شده توسط مدیرعامل پتروشیمی نوری

  • 90 درصد قیمت تمام شده محصولات خوراک است که شرکت خوشبختانه از لحاظ تامین خوراک هیچ مشکلی ندارد. خوراک شرکت عمدتا میعانات گازی است که از پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی دریافت می‌شود.
  • مهمترین پروژه شرکت شیرینسازی برش سنگین است. 40 درصد محصولات شرکت برش سنگین (گازوئیل) است و شیرینسازی آن باعث افزایش کیفیت و به تبع آن مقدار و قیمت فروش می‌شود.

نکات مهم گزارش حسابرسی

اظهار نظر حسابرس مشروط بود و بندهای مهم آن در ادامه آمده است:

  • تاییدیه حساب‌های فیمابین شرکت و پتروشیمی جم دریافت نشده است که مطابق دفاتر شرکت، طلب از آن پتروشیمی 696 میلیارد تومان است.

مدیر مالی تشریح کرد که مغایرت مبلغ 270 میلیارد تومان است که ناشی از نرخ تسعیر ارز است. شرکت اقدامات قانونی را علیه این پتروشیمی انجام داده و پرونده به نفع شرکت در حال پیگیری است.

  • فروش برخی محصولات شرکت مانند برش سبک منجر به زیان جمعاً به مبلغ 181 میلیارد تومان شده است.

مدیر عامل توضیح داد که در سال 97 تولید این محصولات کم شده و برنامه تولید و فروش سال 98 نیز کاهش بیشتر این محصولات است.

پرسش و پاسخ سهامداران

سوال اول: چرا مانده موجوی برخی کالای ساخته شده سال 97 بالاست؟

جواب: تولید بالا در سال 97 و نیز افزایش قیمت‌ها به همراه تحریم‌ها باعث افزایش موجودی‌ها شده است. این شرایط به دلیل روبه بالا بودن قیمت محصولات به نفع شرکت است چراکه احتمال فروش آن‌ها در آینده بسیار بالاست. در سال 98 نیز برنامه افزایش تولید این محصولات همچنان وجود دارد.  

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها