گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی مبین برای سال مالی 97

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی مبین برای سال مالی 97
خلاصه اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی مبین در تاریخ 29 تیر ماه 1398 در محل مرکز همايش های بين المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی مبین (مبین) : 29 تیر ماه 1398

سود هر سهم: 1673 ریال

سود تقسیمی هر سهم: 1500 ریال

نکات مهم گزارش حسابرسی به مجمع عادی سالیانه پتروشیمی مبین

بودجه شرکت پتروشیمی مبین، برای سال مالی منتهی به 29/12/1398 براساس بررسی مصارف شرکت‌های مصرف کننده سرویس‌های جانبی و هزینه های سال 1397 با افزایشات مربوط پیش بینی شده است . بدلیل عدم ابلاغ نرخ سرویس‌های جانبی برای سال 1398 سود خالص برای سال قابل پیش بینی نیست . دستورالعمل قیمت‌گذاری در اوایل خرداد ماه سال 1398 به شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام و شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باید براساس مصوبه مذکور، نرخ‌های فروش سرویس‌های جانبی را برای شرکت اعلام نماید، پیگیری‌های این شرکت از شرکت مذکور جهت ابلاغ نرخ‌های یوتیلیتی تا کنون به نتیجه منجر نشده است .

ازآنجایی‌که نرخ‌ها باید از جانب شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام گردد لذا محاسبات صورت حساب‌های ارسالی برای سال 1398 به شرکت‌های مصرف کننده کماکان براساس موافقتنامه نرخ‌های سال 1394 اعمال می‌گردد و براساس قرارداد 25 ساله با شرکتهای مصرف کننده سرویسهای جانبی ، نرخ ارز اعلام شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مالک عمل در صورت‌حساب‌های فروش شرکت پتروشیمی مبین قرار می گیرد. نرخ تسعیر مذکور بر مبنای متوسط نرخ معاملاتی ارز پتروشیمی ها در سامانه نیما که توسط انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی هر ماهه به شرکت ابلاغ می گردد، لحاظ می‌شود.

محل اختلاف بین مبین و زاگرس به نرخ اکسیژن باز می‌گردد، دستور العمل قبلی ابهاماتی داشت به این صورت که در تعریف دارایی مولد و بازده دارایی ها اختلاف نظر وجود داشت، جلساتی در این خصوص برگزار شد و در ابتدا دستورالعملی توسط MPC داده شد که براساس آن سود سال 95  نسبت به سال قبل 28 درصد کاهش می یافت و فروش شرکت نیز حدود 500 میلیارد تومان نزول می‌کرد. این دستور العمل به شدت مورد انتقاد قرار گرفت و در نهایت کنسل شد با دستور العمل فعلی که از طرف MPC و شورای رقابت اعلام شده، تا پایان سال 96 مبنای قیمت گذاری که بر روی کدال هم منتشر شد، مدنظر است اما برای سال 97 و 98 فعلا تصمیم اتخاذ نشده است. بهرحال مبنای قیمت گذاری MPC و شورای رقابت است و مبین در تعامل با آن‌ها است تا  حداکثر منافع سهامداران در نظر گرفته شود.

پرسش و پاسخ سهامداران

  • پرسش اول: نرخ اکسیژن در حال حاضر چقدر است؟

پاسخ: رقمی در حدود 10 تا 10.2 سنت

  • پرسش دوم: چرا دارایی ها با دلار 1000 تومان و فروش با دلار نیمایی لحاظ می شود؟ آیا تجدید ارزیابی نمی‌دهید؟

پاسخ: این موضوع درست است اما تجدید ارزیابی مجدد نیاز به برنامه ریزی توجیهی دارد، فعلا با MPC در خصوص قیمت گذاری در حال تعاملیم اگر شرکت در این پروسه نیازمند تجدید ارزیابی بود قطعا انجام می‌شود.

  • پرسش سوم: با تغییر نام شرکت چه منفعتی برای شرکت حاصل می شود؟

پاسخ: با این تغییر نام شرکت تلاش می کند، موضوع فعالیت خود را نیز تغییر دهد تا نرخ سوختی که براساس مصوبه مجلس از 132 تومان به 260 تومان افزایش یافته را به همان رقم گذشته بازگردانیم و این موضوع هزینه شرکت را به شدت کاهش خواهد داد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها