گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش
خلاصه اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در تاریخ 30 تیر ماه 1398 در محل هتل بزرگ ارم برگزار شد.

تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) : 30 تیر ماه 1398

سود هر سهم سال: 859 ریال

سود تقسیمی مصوب: 900 ریال

خلاصه موارد مطرح شده توسط مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش

  • با اینکه سهم فولاد کاوه از  تولید شمش فولاد کشور 7 درصد و آهن اسفنجی 6 درصد بوده است، این شرکت توانسته است که 22 درصد صادرات را از آن خود کند. بالا بودن سهم صادرات به دلیل موقعیت مناسب این شرکت و دسترسی به آب‌های آزاد است.
  • شرکت در نظر دارد در سال 1398 سرمایه را از 7 هزار میلیارد ریال به 11 هزار میلیارد ریال افزایش دهد.
  • شرکت فولاد کاوه توانسته است که از 84.1 درصد ظرفیت خود استفاده کند. این در حالی است که این درصد در ایران 60.8 و در جهان 76.4 درصد بوده است.
  • شرکت برای سال 1398 برنامه تولید 1.55 میلیون تن آهن اسفنجی و 1 میلیون تن شمش فولاد را دارد. همچنین پروژه فاز 2 راه‌اندازی خواهد شد.

خلاصه گزارش حسابرسی

اظهار نظر حسابرس مقبول بود اما یک بند مهم داشت:

  • بند 12 – پروژه در جریان ساخت گندله‌سازی به بهای تمام شده 408 میلیارد ریال، از سنوات قبل در مراحل اولیه متوقف گردیده است.

مدیر عامل تشریح کرد که علت متوقف شدن، عدم همکاری پیمان‌کار برنده مناقصه بوده است. بعد از  برگزاری مناقصه و تعیین برنده آن، به دلیل بالا رفتن قیمت تجهیزات در سنوات اخیر، پیمانکار از ادامه همکاری و امضای قرارداد سرباز زد و پروژه متوقف گردید. 

پرسش و پاسخ سهامداران

سوال اول: با وجود اینکه صنعت فولاد به طور کلی و این شرکت به صورت خاص، با کمبود مواد اولیه مواجه است، به جای تمرکز بر پروژه‌ گندله‌سازی توجه مدیران شرکت بر پروژه فاز 2، که تولید شمش فولاد است، متمرکز شده است. چه دلیلی دارد؟

جواب: پروژه گندله‌سازی به دلیل عدم همکاری پیمانکار متوقف شد و از طرفی پروژه فاز 2 که فرآیند ساخت آن شروع شده بود و در آن سرمایه‌گذاری صورت گرفته است باید به اتمام می‌رسید.

سوال دوم: شرکت با تسهیلات سنگینی که دارد، هزینه‌های مالی بالایی را تحمل می‌کند. با توجه به این‌که اهرم مالی شرکت افزایش یافته، چه تصمیماتی برای رویارویی با این ریسک گرفته شده است؟

جواب: دو سال است که وام جدیدی اخذ نشده است و طی سال گذشته 4 وام تسویه شده است. دلیل افزایش تسهیلات در سال‌های اخیر هم به دلیل وجود وام‌های ارزی در ترکیب تسهیلات بوده است.

سوال سوم: وام برای سرمایه در گردش شرکت تقریباً 200 میلیارد تومان است که در شهریورماه سررسید خواهد شد. چه راه‌کاری برای تامین آن دارید؟

جواب: شرکت به دنبال وام جایگزین برای تسویه آن است.

سوال چهارم: قیمت الکترود خریداری شده توسط شرکت چقدر است؟

جواب: قیمت آن در چند سال قبل در حدود 2,600 یورو بوده است اما در حال حاضر با 20,000 یورو خریداری می‌شود. با اینکه قیمت آن به شدت افزایش یافته است، روند آن  خوشبختانه در حال حاضر کاهشی است.

سوال پنجم: آخرین قیمت صادرات شمش فولاد چند بوده است؟

جواب: آخرین قیمت صادراتی حدود 385 دلار بوده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها