گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حفاری شمال

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حفاری شمال
خلاصه اخبار

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حفاری شمال در تاریخ 19 مرداد ماه 1398 در محل سالن همایش هتل المپیک برگزار شد.

تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت حفاری شمال : 19 مرداد ماه 1398

سود هر سهم: 269 ریال

سود تقسیمی هر سهم : 30 ریال

نکات مهم گزارش حسابرسی

بند 4 حسابرسی : سرفصل پیمان های در جریان پیشرفت، درآمدهای عملیاتی و بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی به ترتیب مستمل بر مبالغ 1273 میلیارد ریال، 696 میلیارد ریال و 925 میلیارد ریال بابت پروژه آزادگان جنوبی است، مطابق با استاندارد حسابداری و اعمال روش درصد پیشرفت کار، تعدیل حسابها از این بابت ضروری است.

  • پاسخ به بند 4 : طبق قرارداد با شرکت مهندسی توسعه پیمانکار موظف است که پس  از تکمیل هر حفره گزارش دهد. هر چاه شامل 5 حفره است و کارفرما نیز استاندارهای مربوطه را اجرا نکرد، به نفع مجموعه بود که روش کار خود را به روش کار تکمیل شده تغییر دهد. در حال حاضر با این روش پروژه ها ادامه می یابد.
  • پاسخ به بند 5 حسابرسی : شرکت نیرو مرکزی واگذار خواهد شد.

بند 6 حسابرسی : پاسخ تاییدیه‌های در خواستی در خصوص دریافتنی‌های تجاری و غیر تجاری و پیش پرداخت‌ها به مبلغ 272 میلیارد ریال و پرداختنی‌های تجاری و غیرتجاری به مبلغ 726 میلیارد ریال دریافت نشده است. همچنین 250 میلیارد ریال مانده دریافتنی های تجاری و غیر تجاری است. مانده پرداختنی ها نیز 184 میلیارد ریال است که توجیه نشده است.

  • پاسخ به بند 6 حسابرسی : این میزان پول به دلیل تحریم ها در حسابهای شرکت نیکو بلوکه شده که به زودی مشکل آن رفع خواهد شد.
  • پاسخ به بند 8 حسابرسی: فروش دارایی های مازاد در دستور کار شرکت قرار دارد و به دلیل مشکلات سازمان خصوصی‌سازی این اتفاق در سال 97 روی نداد. با توجه به اینکه مشکل حفاری با سازمان خصوصی سازی در حال رفع شدن است این موضوع نیز در دستور کار شرکت به طور جدی تر قرار خواهد گرفت. در خصوص حواله‌های ارزی شرکت نفت به ازای هر یورو 7500 تومان مطالبات در صورت‌های مالی شناسایی شد.

نکات مهم گزارش هیئت مدیره به مجمع حفاری

  • کاهش فروش نفت و کاهش بودجه عمرانی تاثیر مستقیم بر میزان درآمد شرکت دارد.
  • تحریم ها منجر به کاهش درآمد شرکت ملی نفت و در نتیجه کاهش قراردادهای شرکت حفاری می شود.
  • کاهش شدید قراردادهای دکلداری و کاهش نرخ قراردادها از جمله دیگر مشکلات این مجموعه به حساب می آید.
  • تغییر رویکرد شرکت ملی نفت از قراردادهای دکلداری و حرکت به سمت پروژه‌های میدان محور منجر شده تا حفاری هم به سمت پروژه‌های میدان محور برود.
  • پروژه عراق و ترکمنستان به نتیجه نرسیده در سال 98 برای انعقاد قرارداد مجدد تلاش خواهد شد. ( پلن B پروژه ترکمنستان در دستور کار قرار دارد. )

پرسش و پاسخ سهامداران

  • پرسش: سرنوشت دکل الیما و سحر 2 به کجا رسید؟

پاسخ: الیما یکی از پروژه‌های مهم و سودآور شرکت بوده مسئله پیش روی شرکت تحریم‌ها است. تلاش شرکت این بوده که هر چه سریعتر وارد کار شود. پروژه سحر 2 اسفند ماه به پایان رسید. شرکت در تلاش است تا با شرکت در مناقصه دیگر این دکل دریایی را راه اندازی نماید.

  • پرسش: مطالبات از شرکت نفت به کجا رسید؟

پاسخ: طی جلسات زیاد مجموعه حفاری با شرکت نفت مشخص شد این مجموعه توانایی وصول نقدی تمام مطالبات را ندارد، به سایر راه ها از جمله تهاتر و گرفتن فرآورده روی خواهیم آورد.

  • پرسش: نرخ سحر دو چقدر است؟

پاسخ: 77100 یورو هر واحد دکل‌های دریایی و 16200 یورو دکل خشکی

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها