گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه پارسیان

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه پارسیان
خلاصه اخبار

در این مطلب گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه پارسیان در تاریخ 12 اردیبهشت 98 را مشاهده خواهید نمود.

تاریخ برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه پارسیان : 12 اردیبهشت 98
سود هر سهم: 256 ریال
سود تقسیم شده: 283 ریال (27ریال از محل سود انباشته)

نکات مهم گزارش حسابرسی

اظهار نظر حسابرس: مشروط

در پاسخ به بند4 حسابرسی مرتبط با ذخیره فنی تکمیلی و خطرات طبیعی و ذخیره برگشت حق بیمه، توضیح داده شد که کلیه شرکتهای بیمه مکلف به احتساب ذخایر فنی تکمیلی و خطرات طبیعی و برگشت حق بیمه علاوه بر سایر ذخایر قید شده در آئین نامه مزبور می‌باشند که این ذخایر در استاندارد شماره 28 پیش بینی نشده است. لذا شرکت بیمه پارسیان بر اساس آئین نامه مزبور ذخایر فنی تکمیلی و خطرات طبیعی و برگشت حق بیمه را محاسبه و در دفاتر منعکس نموده است.

بند 5 حسابرسی در رابطه با طلب از شرکت خدمات بیمه ای ایران خودرو می‌باشد. از 98 میلیارد تومان، 80 میلیارد تومان به حساب ایران خودرو منظور شده است که از این رقم 16.7میلیارد تومان سند زده شده است. 5.4 میلیارد تومان به حساب بیمه پارسیان منظور شده است که تمام این مبلغ سند زده شده است و مبلغ 12.8 میلیارد تومان نیز نیازمند بررسی بیشتر است. شرکت پیگیر است تا قبل از گزارش عملکرد شش ماهه این بند کاملا حل و فصل گردد.

در مورد بند مربوط به مالیات آنچه حائز اهمیت به نظر می‌رسد اطمینان خاطر داشتن شرکت از میزان ذخیره ای است که از این بابت در حساب ها منظور شده است. مبلغ 14 میلیارد تومان ذخیره برای مالیات درنظر گرفته شده است و نگرانی ای از بابت کسری در این زمینه وجود ندارد.

نکات مهم گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سالیانه بیمه پارسیان

از نکات مهم گزارش هیات مدیره به مجمع تحویل گرفتن ملک شرکت در تبریز است. این زمین در سال 1385طی مذاکراتی بین مدیر عامل وقت بیمه پارسیان و شرکت ایران خودرو، به صورت تشریفاتی به بیمه پارسیان واگذار گردید. ارزش ملک در آن سال حدود 32میلیارد تومان بوده است. با تلاش های بسیار زیاد هیئت مدیره و اقدامات آنان در نهایت این زمین به صورت قطعی و کاملا قانونی به شرکت بیمه پارسیان واگذار گردید. این ملک در حال حاضر حدود 300میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

حق بیمه های صادره در رشته های بیمه ای مختلف در طی این سال ها رو به افزایش بوده است. علت عدم اختلاف زیاد این رقم در سال 97نسبت به 96 ،کاهش سهم حق بیمه های درمانی از کل پرتفوی حق بیمه ها است. دو دلیل عمده برای این اتفاق میتوان متصور شد. اول آنکه در سالی که گذشت به علت جهش های زیادی که در بازار طلا و ارز رخ داد بسیاری از افراد و بیمه گذاران اقدام به بازخرید بیمه های عمر خود کردند. از طرفی با توجه به افزایش بسیار زیاد قیمت بیمه های درمان برای شرکت نیز به صرفه تر بود که درصد بیمه های مربوط به درمان را کاهش دهد.

از دیگر اقدامات مهم مدیریتی میتوان به افزایش تعداد شعب و تشکیل کمیته های فنی، انجام اقدامات موثر در خصوص وصول مطالبات از بیمه گذاران و نمایندگان و… اشاره کرد.

پرسش و پاسخ سهامداران

پرسش اول: برنامه ریزی شرکت در ارتباط با ملک تبریز چیست؟

پاسخ:

هنوز به نظر جمعی که منجر به ایجاد ارزش افزوده ی حداکثری برای سهامداران گردد نرسیده ایم. ممکن است صرف ساختن هتل و یا دو برج تجاری شود یا به صورت مشارکتی ساخته شود و یا به طور کل فروخته شود. حتی این احتمال وجود دارد که شرکتی تاسیس گردد و سهامش عرضه شود. بنابراین در حال مذاکره با شهرداری و سهامداران عمده هستیم تا منجر به اخذ تصمیمی با ایجاد سود حداکثری برای سهامداران شود.

پرسش دوم: آیا شرکت قصد فروش سهام شرکت صنعتی و معدنی سرمایه گذاری پارسیان را دارد؟

پاسخ:

این شرکت هنوز در مرحله سوددهی نیست و در حال حاضر فروش آن به نفع شرکت نیست. مجتمع سنگان هنوز به نقطه اوج فعالیت خود نرسیده است. لازم به ذکر است که شرکت سرمایه گذاری پارسیان مالک 100درصد اوپال کانی و مالک بخشی از مجتمع سنگان است.

نکاتی که ممکن است باعث جهش سودآوری بیمه پارسیان در سال جاری شوند عبارتند از اینکه شرکت قصد افزایش سرمایه به مبلغ 100 میلیارد تومان دارد. 30 درصد از این مبلغ از محل سود انباشته و 70 درصد مابقی از محل مطالبات و آورده نقدی خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.