گزارش روزانه صندوق‌هایETF (۱۸اردیبهشت) / افت دو درصدی پالایش

گزارش روزانه صندوق‌هایETF (۱۸اردیبهشت) / افت دو درصدی پالایش

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاریقابل معامله در روز جاری به صندوق واسطه گری مالی یکم (دارا یکم) با ارزش 199میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کمند (کمند) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 56میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت «کمند» را از حقوقی‌ها خریدند (29درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت «کیان» را به ارزش هفت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (10درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام صندوق سرمایه‌گذاری آرمان سپهر آشنا (آسام) رشد 1.7درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق سرو سودمند مدبران (سرو) با زیان 2.4درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (5.4درصد) در رابطه با صندوق پالایشی یکم (پالایش) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 350میلیارد تومان معامله شدند یعنی 29درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و 755میلیون تومان، معادل 0.15 درصد از ارزش کل معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر، رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (3.8درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای لوتوس(طلا) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 190میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی حدود 90میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود هزار و 600میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 430میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن‌ها کلیک کنید

تحرکات صندوق‌های معامله پذیر18.02.1400

نوسان روزانه صندوق‌ها18.02.1400

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.