گزارش روزانه بورس کالا (4 اسفند ماه 1398)

گزارش روزانه بورس کالا (4 اسفند ماه 1398)
خلاصه اخبار

در جریان معاملات دیروز بازار گواهی سپرده کالایی، معامله گران بیش از 455 هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزش 4.9 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار دادند.

در جریان معاملات دیروز بازار گواهی سپرده کالایی، معامله گران بیش از 455 هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزش 4.9 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار دادند. این در حالی است که دو دارایی پایه زعفران نگین طلای سرخ و زعفران نگین سحرخیز بیشترین سهم از حجم و ارزش معاملات روز گذشته را به خود اختصاص داد. به طور کلی معاملات در بازار زعفران نگین متعادل و در زعفران پوشال  افت قیمت ها را نسبت به روز گذشته شاهد  هستیم. به نظر می رسد این عدم تغییر و کاهش قیمت ناشی از کاهش فروش در اسفند ماه و مشکلات صادراتی به وجود آمده می باشد. لازم به توضیح است که افزایش قیمت دلار که محرک قیمت ها می باشد تاثیر بسزایی در قیمت ها نداشته است.

در جریان معاملات روز گذشته بازار آتی بورس کالا  حجم معاملات آتی زعفران نگین با سر رسید های اردیبهشت 99 و اسفند 98 به رقم 39412 قرار داد از 40380 قرار داد رسید. معامله گران این تعداد قرارداد آتی زعفران را به ارزش 39 میلیارد تومان از 43 میلیارد تومان را مورد داد و ستد قرار دادند. بیشترین آربیتراژ تا موعد سررسید در بازار آتی زعفران مربوط به زعفران نگین با سررسید اردیبهشت 99 بوده که با نگهداری تا موعد سررسید می تواند از سود 13 درصدی بهره برد.

بر خلاف بازار گواهی سپرده زعفران، در بازار گواهی سپرده پسته رشد قیمت ها نسبت به روز گذشته را در پی داشتیم که ناشی از افزایش تقاضا برای این محصول می باشد.

اخبار منتخب بازار های زیره، پسته و زعفران

  • غلام رضا میری، نائب رئیس شورای ملی زعفران: با توجه به کاهش قدرت خرید و مصرف زعفران در سبد خانوار ناشی از شرایط فعلی اقتصاد، قیمت زعفران نسبت به دی ماه  3 تا 4 درصد کاهش یافته است. همچنین صادرات زعفران به کشورهای چین، هنگ کنگ و ویتنام به سبب شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است. که با رفع این چالش هم طبق روال همه ساله میزان صادرات در اسفند رو به کاهش است.
  • بر اساس اعلام مدیریت توسعه بازار فیزیکی از روز شنبه 3 اسفند ماه سال 1389 انبار محصول زیره سبز  شرکت تعاونی مینو بذر گلستان فعال شده و آماده پذیرش محصول مشتریان می باشد. همچنین نماد معاملاتی از روز سه شنبه 6 اسفند گشایش می یابد.
  • قرار داد آتی زعفران نگین تحویل تیر ماه 1399 از روز چهارشنبه 7 اسفند ماه راه اندازی شد و تا تاریخ 22 تیر ماه 1399 قابل معامله خواهد بود.
گزارش روزانه بورس کالا (4 اسفند ماه 1398)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.