گزارش روزانه بورس کالا (سه شنبه 27 اسفند ماه 1398)

گزارش روزانه بورس کالا (سه شنبه 27 اسفند ماه 1398)
خلاصه اخبار

در جریان معاملات دیروز بازار گواهی سپرده کالایی، معامله گران بیش از 651 هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزش 6.5 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار دادند. این در حالی است که دارایی پایه زعفران نگین طلای سرخ بیشترین سهم از حجم و ارزش معاملات روز گذشته را به خود اختصاص داد.

در معاملات روز گذشته بازار آتی بورس کالا حجم معاملات آتی زعفران نگین با سر رسید های اردیبهشت 99 و تیر 99 به رقم 124 هزار قرار داد از 125 هزار قرار داد رسید. معامله گران این تعداد قرار داد آتی زعفران را به ارزش 123 میلیارد تومان از 128 میلیارد تومان را مورد داد و ستد قرار دادند. بیشترین آربیتراژ تا موعد سررسید در بازار آتی مربوط به زعفران پوشال با سررسید تیر 99 بوده که با نگهداری تا موعد سررسید می تواند از سود 12 درصدی بهره برد.

در معاملات روز گذشته گواهی سپرده و آتی زعفران شاهد افت اندک قیمت ها نسبت به روز گذشته هستیم که این امر با توجه به اینکه هر ساله در اسفند ماه عرضه ها افزایش می یابد امر طبیعی است. همچنین از سوی دیگر افزایش قیمت ارز مانع از افت شدید قیمت ها در بازار گواهی سپرده و آتی زعفران شده است. افت قیمت ها در زعفران پوشال نسبت به نگین کمتر بوده است.

اخبار منتخب بازار زیره، زعفران و پسته

  • مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از کشت 2 هکتار زیره برای اولین بار در مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.
  • علی حسینی  عضو شورای ملی زعفران در خصوص آخرین وضعیت صادرات زعفران گفت: شتاب صادرات زعفران تا حدودی کاهش یافته، اما صادرات روند عادی خود را دارد و به طور متوسط آنچه آمارها نشان می دهد ماهانه بین 10 تا 30 تن زعفران صادراتی داریم و  در این حد مشتریان ما در دنیا خریدار زعفران ایرانی هستند.
  • حسین زینعلی مجری طرح گیاهان دارویی گفت: تعهد سپاری ارزی به دلیل برگشت ارز حاصل از صادرات از مهمترین مشکلات صادر کنندگان زعفران می باشد.
  • علی جلالی رئیس کمیته بین المللی بازار گیاهان دارویی گفت: ایران 97 درصد زعفران دنیا را تولید  می کند، اما سهم جهانی این محصول فقط 3 درصد است.
گزارش روزانه بورس کالا (سه شنبه 27 اسفند ماه 1398)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.