گزارش روزانه بورس کالا (پنجشنبه 22 اسفند ماه 1398)

گزارش روزانه بورس کالا (پنجشنبه 22 اسفند ماه 1398)
خلاصه اخبار

در جریان معاملات دیروز بازار آتی شاهد معامله 86 هزار قرارداد به ارزش 86 میلیارد تومان بودیم. تعداد موقعیت های باز در معاملات روز گذشته 124 هزار و تعداد خریداران 1119 و تعداد فروشندگان 1121 می باشد.

در جریان معاملات دیروز بازار گواهی سپرده کالایی، معامله گران بیش از 43 هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزش 4.1 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار دادند. این در حالی است که دارایی پایه زعفران نگین طلای سرخ بیشترین سهم از حجم و ارزش معاملات روز گذشته را به خود اختصاص داد.

برخلاف ثبات در بازار نقد زعفران و انتظار افزایش عرضه ها در اسفند ماه شاهد افزایش تقاضا در معاملات روز گذشته گواهی سپرده زعفران از سوی معامله گران هستیم که سبب شد در بعضی از نماد های گواهی سپرده زعفران شاهد مازاد تقاضا و صف خرید باشیم.

در معاملات روز گذشته بازار آتی بورس کالا حجم معاملات آتی زعفران نگین با سر رسید های اردیبهشت 99 و تیر 99 به رقم 115 هزار قرار داد از 124 هزار قرار داد رسید. معامله گران این تعداد قرار داد آتی زعفران را به ارزش 83 میلیارد تومان از 86 میلیارد تومان را مورد داد و ستد قرار دادند. بیشترین آربیتراژ تا موعد سررسید در بازار آتی مربوط به زعفران نگین با سررسید تیر 99 بوده که با نگهداری تا موعد سررسید می تواند از سود 12 درصدی بهره برد. این کاهش قیمت آربیتراژ ناشی از افزایش قیمت در قراردادهای آتی زعفران و ثبات در بازار نقد زعفران می باشد.

رشد قیمت ها در بازار آتی زعفران نسبت به بازار گواهی سپرده زعفران کمتر بود و همچنین تقاضا در زعفران نگین نسبت به زعفران پوشال افزایش یافته بود که سبب رشد بیشتر قیمت در زعفران نگین نسبت به پوشال شده است.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از ابتدای زمان خرید حمایتی زعفران تاکنون مبلغ 3 هزار و 136 میلیارد ریال معادل 46 درصد کل مطالبات زعفران کاران پرداخت شده است.

گزارش روزانه بورس کالا (پنجشنبه 22 اسفند ماه 1398)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.