گزارش روزانه بورس کالا (چهارشنبه 14 اسفند ماه 1398)

گزارش روزانه بورس کالا (چهارشنبه 14 اسفند ماه 1398)
خلاصه اخبار

در جریان معاملات دیروز بازار آتی شاهد معامله 61 هزار قرارداد به ارزش 67 میلیارد تومان بودیم. تعداد موقعیت های باز در معاملات روز گذشته 120 هزار و تعداد خریداران 1049 و تعداد فروشندگان 1164 می باشد.

در جریان معاملات دیروز بازار گواهی سپرده کالایی، معامله گران بیش از 338 هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزش 3.6 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار دادند. این در حالی است که دارایی پایه زعفران نگین طلای سرخ بیشترین سهم از حجم و ارزش معاملات روز گذشته را به خود اختصاص داد.

در معاملات روز گذشته بازار آتی بورس کالا حجم معاملات آتی زعفران نگین با سر رسید های اردیبهشت 99 و تیر 99 به رقم 56 هزار قرار داد از 58 هزار قرار داد رسید. معامله گران این تعداد قرار داد آتی زعفران را به ارزش 53 میلیارد تومان از 66 میلیارد تومان را مورد داد و ستد قرار دادند. بیشترین آربیتراژ تا موعد سررسید در بازار آتی مربوط به زعفران نگین با سررسید تیر99 بوده که با نگهداری تا موعد سررسید می تواند از سود 17 درصدی بهره برد.

در بازار گواهی سپرده و آتی زعفران بر خلاف افت قیمت ها در چند روز گذشته، افزایش نسبی قیمت و افزایش تقاضا در معاملات شاهد هستیم. به طوریکه در انبار سحر خیز شاهد خروج 117 کیلو نگین هستیم. همچنین در انبار زعفران طلای سرخ شاهد خروج 100 کیلو زعفران نگین از انبار و افزایش خرید  سهامدار درصدی هستیم.

گزارش روزانه بورس کالا (چهارشنبه 14 اسفند ماه 1398)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
نظرات کاربران
  • سلام . من کد بورسی گرفتم‌و تازه میخوام وارد بازار بورس بشم . چه سایت هایی برای آموزش می تونید معرفی کنید . ممنون .

    • سلام دوست عزیز. بهتون مقالات آموزشی بخش سهام سایت و اپ سیگنال رو پیشنهاد میکنم. ما در این مقالات سعی کردیم بصورت گام به گام بازار بورس رو برای همه تشریح کنیم.