گزارش روزانه بورس کالا (چهارشنبه 21 اسفند ماه 1398)

گزارش روزانه بورس کالا (چهارشنبه 21 اسفند ماه 1398)
خلاصه اخبار

در جریان معاملات دیروز بازار گواهی سپرده کالایی، معامله گران بیش از 53 هزار گواهی سپرده کالایی را به ارزش 4.6 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار دادند.

این در حالی است که دارایی پایه زعفران نگین طلای سرخ بیشترین سهم از حجم و ارزش معاملات روز گذشته را به خود اختصاص داد.

در معاملات روز گذشته بازار آتی بورس کالا حجم معاملات آتی زعفران نگین با سر رسید های اردیبهشت 99 و تیر 99 به رقم 78 هزار قرار داد از 79 هزار قرار داد رسید. معامله گران این تعداد قرار داد آتی زعفران را به ارزش 73 میلیارد تومان از 76 میلیارد تومان را مورد داد و ستد قرار دادند. بیشترین آربیتراژ تا موعد سررسید در بازار آتی مربوط به زعفران نگین با سررسید تیر99 بوده که با نگهداری تا موعد سررسید می تواند از سود 14 درصدی بهره برد.

در حالی که در بازار نقد زعفران شاهد ثبات قیمت ها در زعفران پوشال و نگین هستیم. اما بازار آتی و گواهی سپرده زعفران با افزایش تقاضا همراه است که سبب رشد قیمت ها و معامله در درصد های مثبت شده است.

در بازار آتی پسته شاهد افزایش قیمت ها نسبت به روز معاملاتی قبل هستیم این در حالی که در بازار آتی زیره قیمت ها نسبت به روز معاملاتی قبل با کاهش همراه بوده است.

در معاملات روز گذشته شاهد ورود 92 کیلو زعفران نگین طلای سرخ به انبار و خرید 45 کیلو زعفران توسط اشخاص حقوقی در زعفران نگین طلا سرخ هستیم. همچنین در زعفران پوشال نوین شاهد ورود 14 کیلو زعفران به انبار بوده و شرکت بامداد کامپیوتر به حقوقی ها این نماد افزوده شد.

گزارش روزانه بورس کالا (چهارشنبه 21 اسفند ماه 1398)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.