گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/03/01

گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/03/01
خلاصه اخبار

امروز چهارشنبه 1 خرداد ماه 1398 شاخص کل بورس در بیست دقیقه اول با 700 واحد رشد اغاز بسیار مناسبی داشت ولی در ادامه با فشار عرضه، قیمت نمادهای موثر بر شاخص کل روند نزولی به خود گرفت و در نهایت شاخص بورس با 0.04 درصد رشد در سطح 215,168 واحد ایستاد.

در این میان شاخص کل هم وزن با رشدی که در دقایق اول بازار داشت توانست تا انتها روند صعودی خود را ادامه دهد و در نهایت با رشد 1.25 درصدی هم اکنون به رقم 48,131 واحد رسیده است.

گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/03/01

عرضه اولیه زشریف که دیروز صورت گرفت با صف سنگین همراه بود و با پرشدن حجم مبنا 5 درصد افزایش قیمتی داشت و با صف خرید کار خود را به پایان رساند.

عرضه اولیه تاصیکو هم که با نوسانات کم حدودا یک درصد منفی باعث شد تا اکثر افرادی که در ابتدا بر روی این سهم سرمایه گذاری کرده بودند، به تدریج از این سهم ناامید شده و این نماد بورسی رشد مجددی را تجربه نکند.

ترین های صنعت به لحاظ ارزش معاملات

امروز در بازار بورس و فرابورس صنعت خودرو بار دیگر بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد. در هفته جاری صنعت خودرو در اکثر روزها بیشترین ارزش معاملات را داشته است؛ این در حالیست که نمادهای لیدر این گروه مثل خودرو و خساپا با نوسانات زیادی که در طول هفته داشتند، سهامداران خود را دچار سردرگمی کردند. گفتنی است این نمادها به لحاظ تکنیکالی در وضعیتی هستند که انتظار ریزش یا رشد مجدد خواهند داشت و در هفته آتی روند سهم را مشخص خواهد کرد.

گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/03/01

در گروه بانکی که این روزها با لیدری نماد وتجارت بیشترین ارزش معاملات را همراه خود دارد، با توجه به پایین بودن قیمت سهام بیشترین حجم معاملات نزدیک به 600 میلیون سهم روزانه جابه جا میشود.

در گروه سیمانی نیز با لیدری نماد ستران که امروزهم پرقدرت با صف خرید همراه بود، دومین نماد به لحاظ ارش معاملاتی در بازار شناخته شده است.

گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/03/01

امروز نمادهای پتروشیمی مانند فارس و جم  با رشد قیمتی که نسبت به دیروز داشتند موجب تاثیر مثبت در شاخص کل داشتند ولی در کنار این افزایش قیمت ها در نمادهای فلزات اساسی مثل فملی ، فولاد و ذوب با کاهش قیمتی که داشتند موجب تاثیر منفی در شاخص کل شدند.

گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/03/01
گزارش روزانه بازار بورس مورخ 1398/03/01

اخبار و شنیده ها از بازار بورس

کاوه

قیمت پایه برای عرضه امروز شمش فولاد کاوه 35052 ریال اعلام شده بود  که با حجم تقاضا 22 هزار تن و حجم عرضه 10 هزار تن تاسطح 39,819 ریال وارد رقابت شد.

غبشهر / غمارگ

دبیر انجمن صنایع روغن‌ نباتی می گوید:

“بخشنامه‌ای برای افزایش قیمت روغن نباتی صادر نشده و رشد قیمتی در مورد این کالا اتفاق نیفتاده است. این در حالیست که در حال حاضر روغن خام با استفاده از ارز دولتی خریداری می‌شود و برای تامین مواد افزودنی تولید روغن نیز از ارز نیما استفاده می‌کنیم. باید قیمت تمام شده تولید را اصلاح کنیم که البته فقط نباید به رشد قیمت محصول فکر کنیم.”

گروه قطعه ساز

نایب رئیس انجمن قطعه سازان همگن تهران گفت: با وجود مشکلاتی که گریبانگیر قطعه سازان شده است، از وزیر صنعت می خواهیم تا با معرفی یک نماینده ویژه، کانال ارتباط مستقیمی بین قطعه سازان و مجموعه وزارت صمت به منظور رفع مشکلات فعالان این صنعت ایجاد شود.

زشریف / عرضه اولیه

در عرضه اولیه زشریف به هر کد 139 سهم به ارزش 58 هزار تومان (برای هر نفر) تخصیص یافت. این نماد با مشارکت حدود 376 هزار متقاضی عرضه اولیه شد.

ذوب

معاون بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن اصفهان محدودیتی در تولید ریل ندارد و ظرفیت تولید ریل در شرکت حتی بیش از نیاز کشور است .نعمت‌الله محسنی افزود:

“آنچه سبب وقفه در تحویل ریل به متقاضیان شده، این است که ریل در واقع محصولی تازه متولد شده بوده و ذوب آهن هنوز تائیدیه‌های بین‌المللی را اخذ نکرده است. البته فرآیند دریافت تائیدیه‌های موسسات تخصصی بین‌المللی، در حال پیگیری است اما این کار حتما کمی زمان‌بر خواهد بود.”

محسنی در ادامه افزود:

“در راستای قرارداد سال گذشته، حدود ۱۵ هزار تن ریل UIC60 تولید شده و آماده تحویل است. مذاکرات جهت عقد قرارداد جدید هم آغاز شده و تولید ریل در ذوب آهن تداوم خواهد داشت.”

برچسب‌ها