گزارش جدید: با ریزش قیمت بیت کوین کسی قصد فروش ندارد

گزارش جدید: با ریزش قیمت بیت کوین کسی قصد فروش ندارد

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

بر اساس گزارش Glassnode اکثر کسانی که به حوزه ارزهای دیجیتال وارد شده‌اند در حین اصلاح بازار، توکن‌های خود را نگه داشتند؛ حتی زمانیکه بیت کوین بیشترین سقوط قیمت خود را تجربه کرد هولدرها روحیه خود را از دست ندادند.

نموداری که این شرکت تحلیل داده منتشر کرده است نشان می‌دهد کسانی که در سال 2021 بیت کوین خریده‌اند، دارایی دیجیتال خود را نفروخته‌اند. اگر این رفتار هولدرها عجیب به نظر می‌رسد تحلیل زیر را بر اساس شاخص SOPR مطالعه نمایید.

Glassnode این شاخص را از تقسیم قیمت فروش بیت کوین بر قیمت خرید آن محاسبه می‌کند. در این مقاله مفاهیم و کاربردهای این روش بیان شده است. بر این اساس اگر شاخص SOPR بیشتر از 1 باشد می‌توان نتیجه گرفت که فروشنده‌ها در حال کسب سود هستند (چوت قیمت فروش بیشتر از خرید بوده است). در بازارهای نزولی این مقدار به زیر 1 می‌رسد و میزان ضرر فروشنده‌ها بیشتر می‌شود.

در ماه فوریه این شاخص به زیر 1 نرسیده است که نشان می‌دهد هولدرها معتقدند روند صعودی فعلا به پایان نرسیده است.

شاخص SOPR بیت کوین در ماه فوریه

به بیان ساده‌تر می‌توان گفت گه بیت کوینرها در زمان اصلاح بازار نترسیده‌اند و دارایی خود را حفظ کرده‌اند.

سرمایه‌گذاران بزرگ وارد بازار شده‌اند

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران بزرگ و نهنگ‌های بیت کوین با نگاه بلند مدت کنترل بازار را در دست دارند، می‌توان گفت که این شاخص برای محاسبه احساسات بازار بسیار مفید است. شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیا برای مقابله با ریسک‌هایی که ممکن است به دلیل چاپ بی‌رویه پول در اقتصاد به وجود بیاید به خرید Bitcoin به عنوان یک دارایی برای ذخیره ارزش روی آورده‌اند.

به عنوان مثال شرکت مایکرو استراتژی بیش از 4 میلیارد دلار از سرمایه خود را به ارز دیجیتال BTC تبدیل کرده است. علاوه بر این در جریان اصلاحات بازار از این فرصت‌ها استفاده کرده و به خرید بیشتر ادامه می‌دهد.

شرکت خودروسازی تسلا نیز 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است و سیاست‌های خود را برای پذیرش این رمز ارز به عنوان یک روش پرداخت تغییر داده است.

مایکل سیلور و ایلان ماسک هردو بر استراتژی‌های خود پایبند هستند و معتقدند که توکن‌های خود را برای بلند مدت نگه می‌دارند.

مدل انباشت به جریان بیت کوین

مدل انباشت به جریان نیز همین نظریه را تایید می‌کند و به ادامه روند صعودی در بلند مدت خوشبین است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.