گزارش جامع عرضه اولیه ها (خرداد ماه 1399)

گزارش جامع عرضه اولیه ها (خرداد ماه 1399)
خلاصه اخبار

خرداد ماه 1399 برای عرضه اولیه‌ها ماهی کم ترافیک بود و تنها یک عرضه اولیه در نماد “آریا” در این ماه انجام شد.

در یک ماه گذشته بورس تهران با وجود تمام افت و خیزهایی که داشت توانست عملکرد خوب خود را در سال 99 حفظ کند. شاخص کل در خرداد ماه توانست بعد از اتمام اصلاح در هفته اول دوباره به مسیر صعودی برگردد و با شکستن مجدد مقاومت یک میلیون واحدی و تثبیت بالای آن موج صعودی جدید خود را تایید کند. در نهایت این شاخص با گذشتن از محدوده 1 میلیون و 229 هزار واحدی نزدیک به 26.7% رشد ماهیانه داشت که از این نظر خرداد دومین ماه پر رشد امسال بوده است.

خردادماه برای عرضه اولیه‌ها ماهی کم ترافیک بود و تنها یک عرضه اولیه در نماد “آریا” در این ماه انجام شد. البته عرضه اولیه شرکت زر ماکارون هم قرار بود همزمان با این عرضه اولیه انجام شود که با افشای اطلاعات در زمینه قیمت محصولات و در نتیجه ایجاد تغییرات اساسی در پیش بینی صورت های مالی این شرکت، عرضه اولیه آن به تعویق افتاد. در ادامه مهمترین اتفاقات هریک از نمادهای عرضه اولیه شده از اسفند 98 تا پایان خرداد 99 را بررسی می کنیم.

روند معاملات عرضه اولیه ها

در این قسمت برای مشاهده نمودار با کیفیت هریک از نمادها می توانید روی نام نماد مورد نظر کلیک کنید.

  • آریا : شرکت آریا ساسول که از 7 خرداد وارد خانواده عرضه اولیه ها شده توانست تا پایان خرداد به میانگین رشد 2.3درصدی در روز برسد. این شرکت در تاریخ 9 تیر مجمع عمومی سالیانه خود را برگزار خواهد کرد و سهامداران آن باید در مورد نحوه تقسیم سود 9204 ریالی شرکت به ازای هر سهم تصمیم گیری کنند.
  • پیزد : مهمترین خبری که در خرداد ماه توانست عملکرد شرکت صنایع لاستیک یزد را تحت تاثیر قرار بدهد مساله حذف نرخ 4200 تومانی ارز  از واردات مواد اولیه لاستیک بود. در حال حاضر اکثر سهامداران منتظر هستند تا قیمت نهایی فروش لاستیک و میزان افزایش آن به صورت رسمی تایید شود تا تاثیر این دو خبر بر صورت های مالی شرکت مشخص شود. پیزد هم در تاریخ 10 تیر مجمع سالیانه خود را برگزار خواهد کرد و سهامدارن این شرکت در مورد تقسیم سود 2248 ریالی به ازای هر سهم تصمیم گیری می‌کنند.
  • غگیلا : شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان در اولین روزهای خرداد مجمع عمومی سالیانه خود را تشکیل داد و به ازای هر سهم 326 ریال سودنقدی تقسیم کرد. بعد از این مجمع معاملات غگیلا به روال عادی انجام شد و در نهایت میانگین رشد روزانه این سهم در خرداد ماه به 0.37% رسید.
  • شستا : این نماد بعد از اصلاح 20 درصدی تا محدوده 0.38 فیبوناچی در اواخر اردیبهشت، از اول خرداد روند صعودی جدیدی را شروع کرد که در نتیجه آن قیمت سهم مجددا 34% رشد کرد و توانست قله قبلی خود را بشکند. از نظر روند معاملاتی کوتاه مدت، شستا بعد از تثبیت در محدوده 1800 در حال شروع یک روند جدید است.
گزارش ماهیانه عرضه اولیه ها (خرداد ماه 1399)

شستا در خردادماه با هدف فروش 99.9% از سهام شرکت ماشین سازی پارس مزایده برگزار کرد که با توجه به عدم ارائه پیشنهاد توسط خریدار این مزایده بی نتیجه ماند.

  • صبا : این نماد که در 10 روز پایانی اردیبهشت نزدیک به 30% افت کرده بود، از اوایل خرداد ماه توانست مجددا به روند صعودی خود برگردد و در این روند نزدیک به 30% نسبت به کف قیمتی جدید رشد کند. در حال حاضر قیمت این سهم در محدوده 2650 تومان در حال نوسان است.
گزارش ماهیانه عرضه اولیه ها (خرداد ماه 1399)
  • زکوثر : این سهم هم مثل صبا در روزهای پایانی اردیبهشت با افت نزدیک به 30درصدی مواجه شده بود اما از ابتدای خرداد ماه توانست با شروع یک روند صعودی از 7 خرداد و ثبت رشد51درصدی قیمت، علاوه بر جبران افت اردیبهشت سقف قیمت خود را بشکند. زکوثر با انتشار صورتهای مالی حسابرسی نشده مربوط به سال مالی 98؛ از افزایش 58درصدی سود انباشته نسبت به سال قبل و سود پایه 1012 ریالی به ازای هر سهم خبر داد.
گزارش ماهیانه عرضه اولیه ها (خرداد ماه 1399)
  • ساوه : شرکت سیمان ساوه بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی در پایان اردیبهشت ماه و تقسیم سود نقدی برابر با 2300 ریال به ازای هر سهم از ابتدای خرداد بازگشایی شد. در هفته اول خرداد ماه دیدیم که صف خرید این نماد طی چند روز متوالی عرضه شد اما هربار خریداران دوباره این سهم را به صف خرید رساندند و در نهایت تا پایان خرداد ماه این سهم با صف خرید به کار خود ادامه داد. بر اساس صورت های مالی ارائه شده شرکت، برای بازه ابتدای سال مالی تا پایان اردیبهشت ماه، شرکت توانسته است جمع فروش داخلی خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش دهد. این تغییرات برای فروش صادراتی شرکت 15.5% گزارش شده است.
  • شگویا : شگویا در ادامه افت 25 درصدی خود که از اواسط اردیبهشت شروع شده بود در هفته اول خرداد افت خود را نسبت به بالاترین قیمت ثبت شده به 33.5% رساند اما از ابتدای دومین هفته خرداد مجددا روند صعودی خود را از سر گرفت و نزدیک به نصف این افت را جبران کرد. پتروشیمی تندگویان در تاریخ 19 خرداد مجمع عمومی سالیانه خود را برگزار کرد که در نتیجه آن 410 ریال به ازای هر سهم سود نقدی تقسیم شد. نکته مهم در این زمینه استفاده این شرکت از بستر سجام برای تقسیم سود نقدی بوده است. همچنین با توجه به اینکه این شرکت در لیست شرکت های سهام عدالت حضور دارد آزاد سازی این سهام شامل عرضه سهام شگویا هم شده است.
گزارش ماهیانه عرضه اولیه ها (خرداد ماه 1399)
  • شصدف : صف خرید شصدف با وجود گذشت بیش تر از سه ماه از تاریخ عرضه همچنان ادامه دارد و به توجه به عدم تکمیل حجم مبنا در معاملات روزانه این سهم، قیمت به آهستگی در حال رشد است. شصدف در تاریخ 27 خرداد از صدور مجوز افزایش سرمایه 250 درصدی شرکت توسط سازمان بورس خبر داده است. این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی خواهد بود و طی آن سرمایه شرکت از 20 میلیارد تومان به 70 میلیارد تومان افزایش پیدا می کند.
  • تملت : تامین سرمایه بانک ملت بعد از افت 30 درصدی قیمت در دو هفته پایانی اردیبهشت و برگزاری مجمع عمومی با تقسیم سود نقدی 500 ریالی از ابتدای خرداد ماه روند صعودی جدید خود را شروع کرد. تملت در این روند صعودی تا پایان خرداد ماه نزدیک به 80% رشد کرده است.
گزارش ماهیانه عرضه اولیه ها (خرداد ماه 1399)

برای بررسی بازدهی هرکدام از این نمادها، در جدول زیر مقایسه ای بین بازدهی خرداد ماه و بازدهی کلی هر نماد انجام شده است.

گزارش ماهیانه عرضه اولیه ها (خرداد ماه 1399)

در نظر داشته باشید که در محاسبات مربوط به بازدهی از قیمت پایانی هر سهم در تاریخ های ذکر شده استفاده شده است و درنتیجه این بازدهی با بازدهی لحظه ای هر نماد که بر اساس قیمت آخرین معامله روز محاسبه می‌شود تفاوت خواهد داشت این موضوع در سهم هایی که معمولا حجم مبنای خود را تکمیل نمی‌کنند به وضوح قابل مشاهده است.

شما می توانید جهت رصد بازار و اخبار عرضه اولیه ها به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.

برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش عرضه اولیه در قسمت سهام نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام
    چرا خبر عرضه اولیه های جدید رو منتشر نمیکنید؟

    • سلام، ما به محض انتشار خبر قطعی در مورد عرضه اولیه ها این اخبار رو اطلاع رسانی میکنیم، برای دریافت نوتیفیکیشن بعد از ورود به اپلیکیشن و ثبت شماره تلفن خودتون گزینه”از عرضه اولیه بعدی با خبرم کن” را فعال کنید