گزارش تلفیقی «ذوب» منتشر شد

گزارش تلفیقی «ذوب» منتشر شد
خلاصه اخبار

شرکت ذوب آهن اصفهان، صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه خود را منتشر کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، شرکت ذوب آهن اصفهان، صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه خود را منتشر کرد.

 شرکت ذوب آهن اصفهان در اطلاعات و صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ سود خود را ۱۳۶ریال اعلام کرد و سود شرکت اصلی نیز ۱۲۱ریال اعلام کرده بود.

این شرکت در صورت های مالی تلفیقی سود عملیاتی را ۱۴هزار و ۲۲۵میلیارد ریال، سود خالص را ۸هزار و ۳۱۷میلیارد ریال و زیان انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۱۳هزار و ۸۲۷میلیارد ریال اعلام کرده است.

اهداف و برنامه های راهبردی «ذوب» در خصوص تولید و فروش محصولات به این شرح اعلام شده است که تولید از طریق راه اندازی کوره بلند شماره یک و راه اندازی پروژه PCI افزایش می یابد و همچنین تولید محصولات کیفی و افزایش سهم فروش صادراتی پیش بینی می شود. علاوه بر پیش بینی فروش ۲میلیون و ۵۳۷هزار تن محصولات اصلی، فروش ۳۸۵هزار تن شمش چدن (به عنوان محصولات فرعی) برای سال ۱۳۹۸ پیش بینی می شود.

ذوب” در برآوردی که از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه دارد اعلام کرده است قیمت محصولات داخلی به طور میانگین به مبلغ حدود ۳۸هزار و ۸۳۰ریال به ازای هرکیلوگرم و محصولات صادراتی ۳۵۶دلار به ازای هر تن در سال ۱۳۹۸پیش بینی می شود. همچنین پیش بینی می شود در سال ۱۳۹۸ قیمت مواد اولیه از جمله زغال سنگ و کک به علت افزایش هزینه های حمل، افزایش هزینه های سالانه و همچنین نرخ خرید مواد اولیه وارداتی به دلیل افزایش نرخ ارز افزایش یابد.

برآوردی که این شرکت از تغییرات عوامل بهای تمام شده دارد این است که در سال ۱۳۹۸ به علت موارد ذکر شده برای افزایش مواد اولیه، افزایش ناشی از رشد قیمت سایر نهاده های تولید و همچنین افزایش نرخ دستمزد (طبق قانون کار) پیش بینی می شود قیمت تمام شده نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش داشته باشد.

ذوب” در تشریح جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره اعلام کرد که مانده تسهیلات ارزی در تاریخ ترازنامه به مبلغ یک هزار و ۵۹۷میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال شامل مبلغ یک هزار و ۳۷۵میلیارد و ۶۴۲میلیون ریال معادل مبلغ ۱۲میلیون و ۴۶۷هزار و ۳۹۲یورو تسهیلات بانک توسعه صادرات جهت تامین مواد اولیه، ۹میلیارد و ۲۸۸میلیون ریال معادل یک میلیون و ۴۰۶هزار و ۵۵۱یوان چین بابت تسهیلات بانک اقتصاد نوین و ۲۱۲میلیارد و ۹۰۵میلیون ریال معادل مبلغ ۲۱میلیارد و ۷۲۹میلیون وون کره جنوبی که در قبال آن معادل مبلغ ۲۴۰میلیارد و ریال وجوه بانکی شرکت مسدود شده است.

این شرکت در تشریح برنامه های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی خود اعلام کرد علیرغم اینکه بخشی از بدهی های بانکی شرکت با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت (موضوع بند (و) تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کشور) تسویه شده اما با توجه به برنامه های تامین مالی شرکت از بازار پول (به میزان ۶هزار میلیارد ریال) و بازار سرمایه (به میزان ۴هزار میلیارد ریال) در سال ۱۳۹۸ برآورد می شود هزینه های مالی شرکت در سال ۱۳۹۸ تغییرات چندانی نسبت به سال ۱۳۹۷ نداشته باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها