گزارش تحلیلی بازار طلا و ارز در پنجمین روز هفته

گزارش تحلیلی بازار طلا و ارز در پنجمین روز هفته
خلاصه اخبار

در پنجمین روز هفته شاخص ارزی برای دومین روز متوالی از خود روندی افزایشی، پس از اصلاح عمیق اوایل هفته جاری، به ثبت رسانید.

دراین روز صرافی های بانکی باشروع تایم رسمی بازار با نرخ فروش هردلار آمریکا به مبلغ ۱۳۹۵۰ تومان شروع به کار کردند که نسبت به نرخ پایانی روز گذشته افزایشی ۲۰۰ تومانی به ازای هر دلار  به شمار میرفت.

همچنین به گفته ی برخی فعالان بازار در بازار غیر رسمی در مقاطعی نرخ هر دلار آمریکا به سطح ۱۴۴۰۰ رسید که نسبت به روز سه شنبه افزایشی حدود ۲۰۰ تومان را تجربه نمود.

همسو با دلار هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در این روز با افزایش بیش از ۲ درصدی نسبت به روز کاری گذشته به نرخ ۴۸۲۸۰۰۰تومان قیمت گذاری شد که افزایشی 100 هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز سه شنبه برای این فلزگران بهای داخلی محسوب می­شد.

همچنین برخلاف عدم تغییرمحسوس انس جهانی هر گرم طلای 18 عیار با افزایش ۱۵۷۰۰ تومانی نسبت به روزکاری گذشته  قیمت 440300 تومان را در تابلوهای معاملاتی به ثبت رسانید.

دلایل افزایش قیمت ها در بازار طلا و ارز

به اعتقاد برخی معامله گران فنی رسیدن قیمت ها به سطوح حمایتی که در  یک ماه اخیر همواره با حمایت معامله گران همراه بوده است و اقبال خریداران به ایجاد موقعیت خرید دراین نرخ ها از عوامل افزایش قیمت ها در پنجمین روز کاری هفته بوده است.

برخی دیگر از فعالان بازار عدم عرضه درهم برخلاف روزهای گذشته توسط بازارساز بانکی را از عامل افزایش قیمت ها می­دانستند.همچنین برخی اخبار نظیرتعویق شروع به کار بازار متشکل ارزی از جمله عوامل افزایشی در بین معامله گران عنوان می­شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.