گزارشی از عرضه اولیه کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر)

گزارشی از عرضه اولیه کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر)
خلاصه اخبار

شرکت فولاد سپید فراب کویر با نماد معاملاتی کویر چهارشنبه هفته جاری مورخ 1398/07/17 در بازار بورس به روش بوک بیلدینگ عرضه خواهد شد.

همان طور که در گزارش پیشین اطلاع رسانی شد، شرکت فولاد سپید فراب کویر با نماد معاملاتی کویر چهارشنبه هفته جاری مورخ 1398/07/17 در بازار بورس به روش بوک بیلدینگ عرضه خواهد شد. دامنه قیمت در دوره ثبت سفارش از مبلغ 6,000 ریال تا 6,250 ریال می باشد.

همان طور که می دانید ساعت دقیق ثبت سفارش عرضه های اولیه از قبل مشخص نیست و تنها در روز عرضه اولیه توسط ناظر مشخص می گردد. به همین دلیل می توانید با فعال کردن نوتیفیکیشن بخش اخبار عرضه اولیه اپلیکیشن سیگنال از ساعت دقیق ثبت سفارش در روز چهارشنبه مطلع شوید.

معرفی شرکت فولاد سپید فراب کویر

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر در سال 97 با نام شرکت بازرگانی بین المللی سپید فراب در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید. سرمایه شرکت در حال حاضر 2,400 میلیارد ریال (شامل تعداد 2,400 میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم 1,000 ریال) می باشد.

موضوع فعالیت شرکت تولید انواع شمش فولادی، میلگرد ساده و آجدار، انواع تیر آهن، واردات و صادرات کالاهای مجاز و مواد اولیه کارخانجات و … می باشد. محصولات اصلی شرکت فولاد سپید فراب کویر میلگرد شاخه و کلاف ساختمانی است که در دو نوع صورت ساده و آجدار تولید می شود.

شرکت در سال 97 توانست به تولید 622 هزار تن (70% ظرفیت اسمی) دست یابد که باعث شد شرکت سپید فراب کویر در ردیف دوم تولید کنندگان میلگرد در کشور قرار گیرد. در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید شرکت 900 هزار تن می باشد و شرکت برنامه ریزی لازم جهت بهره برداری موثر از ظرفیت های ایجاد شده در سال های اخیر را در دستور کار خود قرار داده است. از همین رو پیش بینی می گردد شرکت علاوه بر افزایش بهره وری بتواند سود قابل توجهی را در سال های آتی عاید سهامداران خود نماید.

سودآوری کویر

شرکت با مدیریت موثر و اتکا بر قابلیت ها و مزیت های رقابتی خود در بازار توانسته زیان 346,739 میلیون ریالی خود در سال 1394 را به سود انباشته 3,930,239 در پایان سال 97 تبدیل نماید. سود خالص شرکت در سال 97 نیز نسبت به سال گذشته 392% رشد کرده که رقم بسیار قابل توجهی است.

گزارشی از عرضه اولیه کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر)

نقدینگی مورد نیاز عرضه اولیه کویر

حداکثر حجم قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی در عرضه اولیه کویر 600 سهم می باشد. با توجه به سقف قیمتی 6.250 ریالی حداکثر نقدینگی موردنیاز این عرضه 378 هزار تومان می باشد. اما با توجه به مشارکت بالای شرکت کنندگان در عرضه اولیه های اخیر به احتمال فراوان سهام کمتری به هر شخص تعلق بگیرد.

پیش بینی می شود در صورت استقبال 800 تا 900 هزار نفری در عرضه اولیه کویر، به هر کد معاملاتی 266 تا 300 سهم اختصاص یابد. به نظر می رسد با توجه به پیش بینی صورت گرفته و احتساب کارمزد مبلغی در حدود 167.000 تومان تا 188.500 تومان برای شرکت در عرضه اولیه کویر کافی باشد.

نقدینگی مورد نیاز عرضه اولیه کویر

از آن جایی که آمار دقیقی از تعداد ثبت نامی های جدید در دست نمی باشد پیش بینی دقیق نقدینگی مورد نیاز کار بسیار سختی می باشد. به همین دلیل دوستانی که تمایل دارند ریسکی متوجه آنان نباشد حساب معاملاتی خود را به میزان حدکثر سرمایه مورد نیاز شارژ کنند. نمودار زیر نیز مشارکت در عرضه اولیه های سال 98 را نشان می دهد که می توانید از آن در پیش بینی های خود استفاده کنید.

گزارشی از عرضه اولیه کویر (شرکت فولاد سپید فراب کویر)
برای اطلاع از عرضه اولیه های جدید، آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود و با مراجعه به بخش اخبار عرضه اولیه، نوتیفیکیشن مربوط به آن را فعال کنید.
برچسب‌ها