گزارشات صرافی‌ها از حجم مبادلات بیت کوین تنها ابزاری برای بازاریابی است

گزارشات صرافی‌ها از حجم مبادلات بیت کوین تنها ابزاری برای بازاریابی است
به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

گزارش صرافی‌ها از حجم مبادلات بیت کوین بی‌فایده است

مایکل سیلور(Michael Saylor)؛ مدیرعامل شرکت میکرواستراتژی در روز سه‌شنبه و در جریان یک مصاحبه‌ی زنده اظهار داشت که هم‌اکنون حجم مبادلات روزانه‌ی بیت کوین در صرافی‌ها در سطح به شدت اغراق‌آمیزِ ۲۴٫۷۶ میلیارد دلاری گزارش می‌شود و در نتیجه با حجم مبادلات سهام شرکت اپل برابری می‌کند. در همین زمان، ارزش بازار بیت کوین در سطح ۲۲۶٫۸ میلیارد دلار قرار گرفته است در حالی که ارزش بازار شرکت اپل ۲٫۰۴ تریلیون دلار گزارش شده است.

گزارش جعلی صرافی‌ها از حجم مبادلات بیت کوین

سیلور پس از مقایسه‌ی بازار مبادلات سهام شرکت اپل با بازار مبادلات بیت کوین، داده‌های بازار بیت کوین که از صرافی‌های متعددی در سراسر جهان حاصل می‌شوند را «بدرد نخور» و بی‌فایده ارزیابی کرده است.

وی توضیح داد: «در حقیقت شما قادر نخواهید بود بدون اطلاع دیگران به ارزش بیش از ۳۵ میلیون دلار بیت کوین را در هر روز خریداری کنید، در نتیجه حجم مبادلات بازار بیت کوین ۲۴ میلیارد دلار نیست.» سیلور معتقد است که داده‌های نادرست مانعی برای گسترش بیت کوین هستند و این موضوع ناراحت کننده است.

گالن مور(Galen Moore)؛ تحلیلگر ارشد بخش تحقیقات وب‌سایت کوین‌دِسک(CoinDesk Research) معتقد است که حجم مبادلات واقعی بیت کوین به دلیل گستردگی صرافی‌ها همچنان شناخته شده نیست. وی در ماه ژانویه اظهار داشت:

داده‌های بازارهای مبادلات بیت کوین برای بسیاری از فعالان این صنعت حکم ابزار بازاریابی را دارند، برای ارزیابی شرایط بازار کاربرد ندارند. به همین دلیل تعدادی از صرافی‌ها برای جذب کاربران و در نتیجه افزایش سطح نقدینگی گزارش خود را به‌طور مبالغه‌آمیز منتشر می‌کنند. Galen Moore

بر اساس گزارش کوینیت، سیلوین ریبز (Sylvain Ribes)؛ یکی از محققان صنعت رمزارزی ادعا کرده است که ۹۳ درصد از حجم مبادلات بازار رمزارزها جعلی است. سیلور اظهار داشت که تنها در بازار مبادلات رمزارزها چنین سطحی از دستکاری در اطلاعات حجم مبادلات وجود دارد.

صنعت رمزارزی هنوز بالغ نشده است

وی به‌طور خوشبینانه‌ای انتشار اطلاعات نادرست در بازاررمزارزها را ناشی از این واقعیت می‌داند که بازار رمزارزها همچنان در شرایط بلوغ قرار دارد. سیلور معتقد است که بازار مبادلات رمزارزها نیز همانند بازارهای مبادلاتی دیگر که داده‌های آن به‌طور دقیق گزارش می‌شوند، نیازمند انتشار اطلاعات صحیح است.

نظر شما نسبت به انتقاد اخیر مدیرعامل میکرواستراتژی از داده‌های جعلی صرافی‌ها چیست؟ آیا حجم مبادلات جعلی در بازار مبادلات رمزارزها یکی از موانع گسترش این نو‌آوری‌ها محسوب می‌گردد؟ آیا همزمان با بلوغ بازار رمزارزی گزارش‌ صرافی‌ها نیز به واقعیت نزدیک‌تر خواهد شد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.