گروهی از ماینرهای بزرگ اتریوم برای مخالفت با طرح کاهش کارمزدها جریان هش ریت خود را تغییر دادند

گروهی از ماینرهای بزرگ اتریوم برای مخالفت با طرح کاهش کارمزدها جریان هش ریت خود را تغییر دادند

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

عده‌ای از ماینرهای اتریوم که مخالف با اجرای طرح بهبود شماره 1559 اتریوم هستند، در اعتراض به این طرح به‌دنبال تغییر جریان هش ریت خود به استخرهای مخالف با این طرح هستند.

به گزارش کوین تلگراف، این ماینرها، اقدام خود را «نمایش قدرت» نامیده‌اند و به‌دنبال مخالفت با اجرای طرح بهبود اتریوم شماره 1559 هستند.

طرح 1559 که از سوی توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم پیشنهاد شده است، به‌دنبال غلبه بر مشکل کارمزدهای روبه‌افزایش اتریوم است. طبق این طرح، بخشی از کارمزدهای تراکنش‌ها سوزانده خواهد شد و محاسبه نرخ کارمزد هم بر اساس الگویی ثابت خواهد بود.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، این طرح ماه ژوییه (تیر و مرداد 1400) اجرایی خواهد شد. گفته می‌شود که طرح 1559 به‌شدت روی درآمد ماینرهای اتریوم تاثیر خواهد گذاشت. برخی از تحلیل‌گران هم پیش‌بینی می‌کنند که این طرح باعث کاهش 50 درصدی درآمد ماینرها می‌شود.

برای مخالفت با این طرح، برخی از ماینرهای اتریوم به‌دنبال آن هستند که برای نمایش قدرت خود، به‌مدت 51 ساعت، از 1 آوریل 2021  (12 فروردین)،‌ جریان هش ریت خود را به استخرهای مخالف با این طرح منتقل کنند. در این میان برخی امیدوارند هش ریت این استخرها به بیش از 51 درصدِ هش ریت کل شبکه برسد.

در صورتی که این استخرها بتوانند 51 درصد از توان استخراج شبکه را در اختیار بگیرند، قادر خواهند بود به‌صورت یک‌طرفه تغییراتی در پروتکل اتریوم انجام دهند یا جلوی تغییراتی را بگیرند.

بیتس بی تریپین (Bits Be Trippin)، یک یوتیوبر مشهور، روز سه‌شنبه در ویدیویی زنده در این باره صحبت کرد. به‌گفته وی، این حرکت ماینرها «نمایش قدرتی به‌صلاح شبکه» است. او در ادامه افزود:

خطری که در اینجا به آن اشاره شده است، برای حمله به شبکه نیست، [بلکه] نشان دادن این مسئله است که تحمیل [در شبکه] ممکن است.

بسیاری معتقدند که صحبت‌های او به این معنی است که استخر استخراج اترماین (Ethermine) قرار نیست از این قدرت پردازش برای حمله به شبکه استفاده کند. به‌گفته وی، این استخر استخراج «انگیزه‌ای» برای انجام چنین حمله‌ای ندارد. او در ادامه گفت:

چیزی که در اینجا می‌بینیم این است که اگر اختلاف انگیزه داشته باشید، می‌توانید شبکه را به جایی برسانید که مهاجمان بالقوه می‌توانند وضعیتی ایجاد کنند که قیمت به‌ نیست تقاضا بیشتر است. آنها می‌توانند پول بیشتری برای قدرت هش بپردازند و حالا که شرایطش پیش آمده، می‌توان حمله 51 درصدی یا دوباره خرج‌کردن اجرا کرد.

هفته گذشته، توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم اعلام کردند که طرح بهبود اتریوم 1559 در تابستان سال 2021 اجرایی خواهد شد. این خبر باعث خوشحالی بسیاری از افرادی شد که ماینر اتریوم نبودند.

علاوه بر اینکه این طرح باعث کاهش کارمزدها می‌شود، می‌تواند عرضه اتریوم را هم کاهش دهد. ویتالیک بوترین، چندی پیش با حضور در پادکست تیم فریس (Tim Ferriss)، اعلام کرد که با اجرای طرح بهبود 1559، ممکن است تعداد اترهای تولیدشده کمتر از تعداد اتریوم‌های سوزانده‌شده شود و این مسئله می‌تواند باعث صعود قیمت اتریوم شود. او که یکی از پیشنهادکنندگان این طرح بهبود بود، در ادامه گفت:

اگر تقاضا برای اتریوم به‌اندازه‌کافی بیشتر شود، منجر به پیشی‌گرفتن اتریوم‌های سوزانده‌شده از اتریوم‌های تولیدشده خواهد شد. این را به‌شوخی بعضی وقت‌ها می‌گویم که اگر عرضه محدود [بیت کوین] آن را به یک پول «سالم» تبدیل کند، پس کاهش عرضه می‌تواند باعث شود یک پول «فوق سالم» باشد؟

طبق آمارها، اگر طرح بهبود اتریوم 1559 در همان زمان که مطرح شد، عملیاتی می‌شد، بین اکتبر 2019 تا اکتبر 2020، بیش از 1 میلیون واحد اتر از چرخه خارج می‌شد که معادل 1 درصد از چرخه در گردش این ارز دیجیتال است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.