گرفتن حق مکانیزاسیون در داروخانه ها غیرقانونی است

گرفتن حق مکانیزاسیون در داروخانه ها غیرقانونی است

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صداوسیما، بهرام دارایی افزود: برای داروخانه‌ها آن چه تحت عنوان حق خدمات دارویی، حق تبدیل نسخه کاغذی به نسخه الکترونیک و حق اصالت سنجی دارو است در بودجه 1400 دیده شده بود؛ اما به علت نواقص قانونی که داشت به کمیسیون تلفیق رفت تا بیشتر بررسی شود و در حال حاضر تنها حقی که داروخانه مجاز به دریافت آن است همان حق تعیین اصالت دارو‌ها در بیمه است که قانونی محسوب می‌شود و بقیه تعرفه‌ها و خدمات را باید کمیسیون تلفیق در بودجه 1401 تعیین کند و برای سال آینده ابلاغ و اجرایی شود.

وی درباره تعرفه‌ای به نام حق مکانیزاسیون گفت: در حال حاضر تعرفه‌ای با این نام نداریم و اگر اخذ شود مردم به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام کنند تا با داروخانه متخلف برخورد شود.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان این که این تعرفه غیرقانونی ارتباطی به حق فنی داروخانه‌ها نیز ندارد، افزود: موضوع خدمات دارویی باید مصوبه قانونی داشته باشد که دریافت شود و در حال حاضر مصوبه قانونی برای اخذ آن نداریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.