گارد صعودی دلار/ بازگشت حقیقی ها به بازار

گارد صعودی دلار/ بازگشت حقیقی ها به بازار

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه،

مدیر مجامع و امور سهام هلدینگ هزاردستان، در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ، با بیان این مطلب از اقبال مجدد حقیقی ها به بازار خبر داد و گفت : حقیقی ها به بازار برگشته اند و با توجه به ارزندگی بسیاری از سهم ها درقیمت های فعلی، وضعیت برای سرمایه گذاری با افق زمانی یکساله مناسب خواهد بود .

چرا حقوقی ها فروشنده بودند ؟

محمد گرجی آرا همچنین درخصوص اقدام به فروش تعدادی از حقوقی ها گفت: برخی از حقوقی ها در شرایط نزولی منابعی را به حمایت از بازار اختصاص داده و سعی کرده بودند با خرید کردن، حداقل نقدشوندگی بازار را حفط کنند تا بازار از این بابت وضعیت مناسبی داشته باشد.

وی ادامه داد: الان حقوقی هایی که در افت قیمت خرید کرده بودند، موقعیت را مناسب دیده اند تا منابع خود را برای حمایت مجدد از بازار به مرور با نقد کردن سهام آزاد کنند . لذا عرضه ها توسط حقوقی ها اتفاق بدی نیست و اشکالی ندارد که بخواهند بخشی از منابع خود را در زمان مطلوب، در حجم مناسب و در جای درست مجددا نقد کنند .

دلایل اقبال

گرجی آرا در تشریح دلایل اقبال به بازار توضیح داد: اقبال به بازار دلایل متعدد دارد و قبل از هرچیز به ارزندگی شرکت ها مربوط است . از آنجا که بازار پیش از این افت قیمت سنگینی را تجربه کرده است، هم اکنون بسیاری از سهم ها قیمت های جذابی برای خرید و سرمایه گذاری پیدا کرده اند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد : دومین مساله به پالس هایی برمی گردد که بازار از حوزه سیاست خارجی دریافت کرده است .

 وی افزود: به نظر می رسد که قیمت دلار ، چندان روند نزولی خود را ادامه نمی دهد و حتی برای شش ماهه پیش رو گارد صعودی گرفته است و این باعث شده تعدادی از افرادی که از بازار خارج شده بودند و انتظارات تورمی آنها کاهش یافته بود، مجددا با افزایش انتظارات تورمی، به بازار برگردند و شروع به خرید سهم کنند .

مدیر مجامع و امور سهام هلدینگ هزاردستان خاطرنشان کرد: به لحاظ تکنیکالی هم نقطه بازگشت بازار نسبتا جای مناسبی بوده و کلیت بازار برای سرمایه گذاری مناسب است .

به گفته گرجی آرا ، هم اکنون شرکت های خوبی را می توان به لحاظ بنیادی پیدا کرد که هم با افق زمانی برج چهار در سال 1400 تقسیم سود مناسبی داشته باشند و هم با افق زمانی یکساله ، از وضعیت سودآوری مناسبی برخوردار باشند .

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.