«کگل» برای هرسهم ۸۸۲ ریال سود محقق ساخت

«کگل» برای هرسهم ۸۸۲ ریال سود محقق ساخت
خلاصه اخبار

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از تحقق سود ۸۸۲ ریالی برای هر سهم در ۹ ماه خبر داد.

به گزارش سیگنال به نقل از سنا ، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در صورت های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر۱۳۹۷ از تحقق سود ۸۸۲ ریالی برای هرسهم در ۹ ماه خبر داد.

«کگل» با سرمایه ۳۶ هزار میلیارد ریالی سود خالص خود را ۳۱ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال و سود عملیاتی را ۳۳ هزار و ۸۸ میلیارد ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۱۴۴ و ۱۳۰درصدی را تجربه کرده است.

این شرکت در تشریح اهداف و راهبردهای آتی خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که با توجه به برنامه ریزی انجام شده در ۹ ماهه سال میزان تولید کنسانتره ۱۱ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۰۵ تن است و پیش بینی کرده تا پایان سال ۹۷ این میزان به بیش از ۱۴ میلیون تن برسد.

همچنین تولید نهایی کنسانتره در سال ۹۶ را به میزان ۱۳.۵ میلیون تن بوده است. طی ۹ ماهه سال۹۷ گندله تولیدی شرکت به ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۴۵۶ تن رسیده است. حالا پیش بینی کرده تا پایان سال۹۷ بیش از ۱۱میلیون تن گندله تولید می کند. از آنجایی که درسال۹۶ میزان تولید گندله به ۱۱میلیون تن رسیده بود و نسبت به آخرین پیش بینی های تولید(۱۰میلیون تن)، بیش از ۱۱۰ درصد پوشش تولید گندله را داشته است.

از سوی دیگر با توجه به امکان تولید بیش از ۱۱ میلیون تن گندله و با توجه به ظرفیت حمل این شرکت در سال ۹۷ مدیریت شرکت پیش بینی می کند که تا پایان سال ۹۷ به فروش ۱۱.۲ میلیون تن گندله خواهد رسید.

«کگل» پیش بینی می کند در سال ۹۷ مبلغ فروش گندله بالغ بر ۷۰.۲۳۵ میلیارد ریال خواهد رسید. همچنین در خصوص فروش کنسانتره داخلی تا پایان سال ۹۷ با توجه به قراردادهای فی ما بین با مشتریان و سهمیه های مورد توافق با شرکت های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه و فولاد خراسان از دیدگاه مدیریت شرکت پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۷ مبلغ  ۱.۵ میلیون تن کنسانتره به مشتریان داخلی به فروش رسد.

پیش بینی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برای مبلغ فروش در سال ۹۷ نیز مبلغ ۶.۲۸۵ میلیارد ریال خواهد بود. در خصوص فروش کنسانتره صادراتی تا پایان سال ۹۷ از دیدگاه مدیریت شرکت پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۷، ۷۰۰ هزار تن کنسانتره به مشتریان خارجی به فروش رسد. پیش بینی شرکت برای مبلغ فروش کنسانتره صادراتی در سال ۹۷ نیز مبلغ ۲.۸۹۰ میلیارد ریال خواهد بود.

همچنین در ۹ماهه سال۹۷ شرکت اقدام به فروش صادراتی گندله به میزان ۳۷۶ هزار تن کرده است و از این محل ۳.۰۲۴ میلیارد ریال درآمد کسب کرد و پیش بینی کرد تا پایان سال جاری فروش گندله صادراتی شرکت به ۵۰۰ هزار تن برسد و مبلغ ۴.۲۵۱ میلیارد ریال درآمد از محل فروش فوق عاید شرکت شود.

«کگل» در این اطلاعیه از عرضه شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان به بازار سرمایه خبر داده است و براساس برنامه هیات مدیره بخشی از سهام این شرکت در فرابورس طی سال۱۳۹۷ عرضه می شود.

با توجه به انتشار جزییات منابع تامین مالی شرکت در پایان دوره، «کگل» قصد دارد به منظور تامین مالی پروژه های در حال اجرا (شامل پروژه های تعریف شده در شرکت های زیرمجموعه) و در راستای تکمیل زنجیره ارزش فولاد سرمایه از ۳۰ به ۴۸ هزار میلیارد ریال افزایش دهد که در مرحله اول افزایش سرمایه از ۳۰ به ۳۶ هزار میلیارد ریال انجام شد و مرحله دوم آن نیز در دستور کار شرکت قرار دارد. ضمنا برنامه انتشار اوراق اجاره به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال در دستور کار شرکت قرار دارد.

لازم به ذکر است؛ براساس اطلاعیه منتشر شده هیات مدیره این شرکت در نظر دارد در مجمع سال مالی جاری پیشنهاد توزیع ۷۰درصد از سود سهامداران را پیشنهاد دهد.

برچسب‌ها