کوین بیس می‌خواهد ارز دیجیتالی را متناسب با قدرت خرید ایجاد کند

کوین بیس می‌خواهد ارز دیجیتالی را متناسب با قدرت خرید ایجاد کند

صرافی کوین بیس قصد دارد فلت کوین‌هایی را گسترش دهد که قیمت آن‌ها با توجه تورم ثابت است. این صرافی باور دارد فلت کوین‌ها یکی از مهم‌ترین نوآوری‌هایی هستند که باید روی شبکه لایه دوم آن، یعنی بیس راه‌اندازی شوند. با توجه به بحران بانکی موجود، کوین بیس اعلام کرده که ایجاد یک استیبل کوین مبتنی بر تورم برای خنثی کردن تصمیمات پولی بانک‌های مرکزی بیشتر از همیشه مهم شده است.

هرچند قیمت بیشتر استیبل کوین‌ها بر اساس دارایی‌هایی مثل دلار آمریکا تعیین می‌شود، هدف فلت‌کوین‌ها این است که با ردیابی شاخص قیمت مصرف‌کننده و داده‌های تورمی، از «هزینه‌های زندگی» به‌عنوان مرجعی برای تعیین قیمت خود استفاده کنند. طبق گفته‌های کوین بیس، این صرافی قصد دارد از ایده‌هایی که فاصله بین استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال پرنوسان را پر می‌کنند، حمایت نماید.

ری دالیو (Ray Dalio)، میلیارد مشهور آمریکایی، نیز از فلت کوین‌ها پشتیبانی کرده و گفته که دوست دارد توکنی را ببینید که قیمت آن به تورم پیوند خورده است و اطمینان حاصل می‌کند که مصرف‌کنندگان می‌توانند قدرت خرید خود را حفظ کنند. او اعلام کرده است:

  • نزدیک‌ترین ایده به این طرح اوراق قرضه شاخص‌بندی‌شده هستند، اما اگر توکنی با توجه به قدرت خرید مردم راه‌اندازی شود و مردم بتوانند در آن پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنند، فکر می‌کنم توکن خیلی خوبی باشد.

علاوه بر این، کوین بیس از توسعه‌دهندگان فعال در صنعت ارزهای دیجیتال خواسته است که یک سیستم اعتباری درون‌زنجیره‌ای برای ایجاد نوعی اعتماد داخلی در بلاک چین‌ها راه‌اندازی کنند.

منبع: Cointelegraph

برچسب‌ها