کویت بر لزوم پیوستن رژیم صهیونیستی به “ان. ‌پی. ‌تی” تاکید کرد

کویت بر لزوم پیوستن رژیم صهیونیستی به “ان. ‌پی. ‌تی” تاکید کرد
خلاصه اخبار

تهران- ایرنا- نماینده دولت کویت بر لزوم پیوستن رژیم صهیونیستی به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان. ‌پی. ‌تی) به عنوان تنها طرف در منطقه که به آن ملحق نشده است، تاکید کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا به نقل از روزنامه رای الیوم، «ابراهیم الدعی» عضو هیات اعزامی کویت در دومین کمیتهِ دهمین اجلاس بررسی معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای در نیویورک بر لزوم پیوستن “اسرائیل” به این معاهده تاکید کرد؛ “بویژه که (تل آویو) تنها طرفی در منطقه می باشد که به آن نپیوسته و مانع ایجاد منطقه عاری از این سلاح ها” است.

وی افزود: “لازم است به نتایج کنفرانس های بازنگری در سال های 1995، 2000 و 2010 پایبند باشیم؛ به ویژه در ارتباط با ایجاد خاورمیانه عاری از چنین سلاح هایی. “

این مقام کویتی تصریح کرد: پایبندی آن سری از کشورهای عضو این پیمان – که سلاح‌ هسته ‌ای در اختیار ندارند- به مسئولیت‌ های خود درخصوص عدم اشاعه بهترین گواهِ اعتقاد راسخِ آنها به خطرهای سلاح هسته‌ ای است و تداوم این پایبندی از اهمیت برخوردار است.

رژیم صهیونیستی تاکنون به طور رسمی در اختیار داشتن تسلیحات اتمی را کتمان کرده است. برنامه های اتمی رژیم موقت صهیونیستی از دهه شصت میلادی هنگامی که برای اولین بار بهره‌برداری از «راکتور اتمی دیمونا» را در صحرای «نقب» آغاز کرد، موضوع اصلی ارزیابی اطلاعاتی بوده است. منابع مختلف امنیتی منطقه معتقدند که رژیم صهیونیستی 200 تا 400 کلاهک هسته ای در اختیار دارد.

جامعه بین المللی در قالب قطعنامه های مصوب آژانس انرژیی اتمی و کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه هسته ای بارها خواستار پیوستن فوری اسراییل به “ان پی تی” و قرار گرفتن تمامی تاسیسات هسته ای آن تحت نظارت کامل پادمانهای آژانس شده اند و در مقابل رژیم صهیونیستی طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن درخواست مشروع جامعه بین المللی و با حمایت برخی کشورها بویژه آمریکا با نقض آشکار همه قوانین و مقررات بین المللی به پبشبرد برنامه هسته ای نظامی خود ادامه داده است.