کوچک شدن اقتصاد آسیا در سال ۲۰۲۰

کوچک شدن اقتصاد آسیا در سال ۲۰۲۰
به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایبنا، آخرین پیش بینی صندوق بین المللی پول در مقایسه با پیش بینی کوچک شدن 1.6 درصدی در ژوئن، توام با کاهش رتبه است. اوستری، مدیرعامل گروه صندوق بین المللی پول آسیا اقیانوسیه، در طی یک کنفرانس خبری مجازی گفت: آخرین چشم انداز اقتصادی منطقه ای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که بهبود در سه ماهه سوم آغاز شده است، بر اساس این گزارش، بسته به میزان ابتلا و اقدامات مهاری، مقیاس و اثربخشی پاسخ سیاسی، وابستگی به تقاضای خارجی، در هر کشور متفاوت است.

در سال 2020 استرالیا با کوچکی4.2 درصدی در اقتصاد روبرو خواهد شد و اقتصاد ژاپن نیز با 5.3 درصد کاهش روبرو خواهد شد. کره جنوبی 1.9 درصد کاهش خواهد داشت، در حالی که انتظار می رود نیوزلند کاهش شدید 6.1 درصدی داشته باشد.

اقتصاد هند در سه ماهه دوم کاهش بسیار شدیدتر از حد انتظار را تجربه کرد و طبق گزارش صندوق بین المللی پول که پیش بینی کرد اقتصاد هند در سال جاری 10.3 درصد کوچک شود، انتظار می رود در سه ماهه آینده به آرامی بهبود یابد.

چین، که زودتر از سایر کشورها از همه گیری COVID-19 رنج برده، پس از تعطیلی سه ماهه اول، با رشد تا 1.9 درصد در سال جاری، بهبود خوبی داشته است. اوستری گفت که چین ابتدا بیماری همه گیر COVID-19 را تجربه کرده و خیلی زود با آن مقابله می کند، این امر باعث می شود تا خیلی زودتر از سایر کشورها دوباره بازگشایی شود. وی به خبرنگاران گفت: ما اکنون دردو دوره سه ماهه، سه ماهه دوم و سوم سال 2020 شاهد رشد بسیار چشمگیر چین هستیم.

این وام دهنده چندجانبه انتظار دارد که منطقه در سال 2021، 6.9 درصد رشد کند. اما حتی با این افزایش، تولید در پایان سال 2021 کمتر از پیش بینی صندوق بین المللی پول قبل از همه گیری خواهد بود.

با کاهش مشارکت نیروی کار و ضعف اعتماد به نفس در کاهش سرمایه گذاری خصوصی، تولید بالقوه تا اواسط این دهه می تواند حدود 5 درصد کمتر از همه گیری باشد. سیاست گذاران نباید این واقعیت را فراموش کنند که این بحران بهداشتی دیگر دور از دسترس نیست. کار اول این است که سیاست های بهداشتی قوی را حفظ کنید تا زمانی که بیماری همه گیر کاملاً کنترل شود.

این مقام صندوق بین المللی پول هشدار داد که نباید حمایت مالی و پولی زودهنگام پس گرفته شود و از کشورها خواست که پشتیبانی مالی بهتری را به ویژه برای جوانان و زنان که بیشترین ضربه را متحمل شده اند، هدف قرار دهند.

سیاستگذاران باید تغییرات ساختاری را امکان پذیر کنند، وی پیشنهاد کرد که تجدید ساختار شرکت ها و تخصیص مجدد منابع از جمله در بخش هایی که زمینه رشد سبز میان مدت را فراهم می کنند، تسهیل شود.

صندوق بین المللی پول در آخرین گزارش چشم انداز اقتصادی جهان که هفته گذشته منتشر شد، پیش بینی کرد که اقتصاد جهانی در سال 2020، 4.4 درصد ، 0.8 درصد بالاتر از پیش بینی ژوئن، کوچک شود. علی رغم تجدید نظر بالا، صندوق بین المللی پول گفت صعود از این بحران، طولانی، ناهموار و بسیار نامطمئن خواهد بود.

یک اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول در یک مصاحبه ویدئویی از راه دور به شینهوا گفت که نتایج اقتصادی در سه ماهه دوم کم تروخیم بوده است و انتظار می رود بهبودی اقتصادی در سه ماهه سوم قوی باشد. با این حال، این حرکت می تواند بعد از آن کُند شود.