کلاهبرداران رمزارز به عنوان روزنامه نگار و اپلیکیشن های NFT در توییتر ظاهر می شوند

کلاهبرداران رمزارز به عنوان روزنامه نگار و اپلیکیشن های NFT در توییتر ظاهر می شوند
خلاصه اخبار

مجرمان سایبری کاربران توییتر را با تظاهر به روزنامه نگار بودن و یا اپلیکیشن های…

به گزارش سیگنال به نقل از آکادمی هلاکوئی

مجرمان سایبری کاربران توییتر را با تظاهر به روزنامه نگار بودن و یا اپلیکیشن های رمزارز برای به اشتراک گذاشتن پیوندهای مشکوک و پروژه های NFT فریب دادند. در این صورت کلاهبرداران کریپتو می توانند داده های حساس قربانیان از جمله اعتبار ورود به سیستم و ارزهای مجازی آنها را شناسایی کنند و در معرض خطر قرار دهند.

این حادثه در ماه مارس(اسفند) آغاز شد که کلاهبرداران پیروان را ترغیب به بازدید از پیوندهای خاص یا حتی بارگیری برنامه های جدید کردند، که منجر به به خطر انداختن امنیت کیف پول های رمزارز شد، که از این طریق کلاهبرداران می توانند به سرعت وجوه را سرقت کنند.

به گزارش بلومبرگ، کلاهبرداران اینترنتی نیز از حساب های ربوده شده در توییتر استفاده می کنند تا سیستم عامل های مشکوک کریپتو را ارتقا دهند که به آنها امکان می دهد داده های محرمانه قربانیان را بدست آورند.

ستنام نارانگ(Satnam Narang)، مهندس محقق کارکنان شرکت امنیت سایبری Tenable، دریافت که صفحات کلاهبرداران، اعم از برنامه ها و یا پیوندهای فیشینگ، به گونه ای طراحی شده اند که مانند وبسایت های مشروع و معتبر به نظر برسند. آنها وانمود کردند که عضو Bored Ape Yacht Club، مجموعه ای محبوب از NFT ها و جامعه Oke Bears NFT هستند که بیش از 150000 دنبال کننده توییتر دارند.

در گزارش دیگری مشخص شد که مهاجمان توانستند حساب توییتر یک روزنامه نگار مستقل را که صنعت بازی را پوشش می دهد و همچنین یک خبرنگار امور حقوقی از یک سرویس خبری مستقر در استرالیا، “Age”، را بدست آورند و از دنبال کنندگان خواستند تا از یک پیوند مشکوک دیدن کنند تا مقداری سکه اتریوم دریافت کنند.

در حقیقت، بنابر مرکز شکایت جنایات اینترنتی FBI، بیش از 1.6 میلیارد دلار کلاهبرداری مربوط به رمزارز گزارش شده است که افزایش گسترده ای از 246 میلیون دلار در سال 2021 است.

این به دنبال داستان اخیر بازیگر و تهیه کننده ست گرین(Seth Green) است، جایی که وی روی یک لینک مخرب کلیک کرد که به هکرها دسترسی به کیف پول وی را می داد و چهار NFT خود را از دست داد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.

منبع:coinquora