کشور‌های عربی حمله به مسجد الاقصی را محکوم کردند

کشور‌های عربی حمله به مسجد الاقصی را محکوم کردند

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

وزارت خارجه کویت روز شنبه در بیانیه‌ای رژیم اشغالگر اسرائیل را مسئول تشدید تنش‌ها و درگیری‌های اخیر در قدس اشغالی و عواقب ناشی از آن دانست.
وزارت خارجه کویت خاطرنشان کرد که حمله دیشب نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی تعرض آشکار به احساسات مسلمانان و اصول قوانین بین‌المللی و قواعد حقوق بشری است.
دولت کویت تاکید کرد که ممانعت از اقدامات تحریک آمیز رژیم اشغالگر و حفظ حقوق فلسطینیان، مستلزم تحرکات و واکنش‌های سریع بین‌المللی است.
وزارت خارجه قطر هم دیشب در بیانیه‌ای حمله نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی را به شدت محکوم و حمله آنان به صحن‌های این مسجد را وحشیانه توصیف کرد.
در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: این اقدام نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی تحریک احساسات میلیون‌ها مسلمان در جهان و نقض حقوق بشر و منشور‌های بین‌المللی به شمار می‌آید.
دولت اردن نیز یورش جمعه شب نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرد.
در حالی که جهان عرب اقدامات دیشب نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی را محکوم می‌کنند، دولت عربستان بدون اشاره به این واقعه، خواهان جلوگیری از تخریب منازل فلسطینیان توسط نظامیان صهیونیست شده است.
خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور هرگونه طرح و برنامه در خصوص اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخلیه منازل فلسطینیان قدس اشغالی و حاکمیت این رژیم بر آن را رد می‌کند.
وزارت خارجه عربستان تاکید کرد، ریاض اقدامات یک جانبه رژیم اسرائیل و هرگونه نقض قوانین بین‌المللی که موجب نابودی فرصت‌ها برای از سرگیری مذاکرات صلح (سازش) و تحقق امنیت و ثبات منطقه می‌شود، محکوم می‌کند.
وزارت خارجه عربستان سعودی افزود: ریاض مجددا حمایت خود از ملت فلسطین و همه تلاش‌ها برای رسیدن به راه حل عادلانه بر مبنای تشکیل دو دولت را اعلام می‌کند.
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی گفت: جمهوری اسلامی ایران حمله به مسجدالاقصی، اولین قبله گاه مسلمین و شهید و زخمی‌کردن نمازگزاران فلسطینی، توسط نظامیان رژیم اشغالگر قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس را به شدت محکوم می‌کند.
وی افزود: این جنایت جنگی بار دیگر خوی جنایتکار رژیم نامشروع صهیونیستی و ضرورت اقدام عاجل بین المللی جهت متوقف کردن نقض بنیادی‌ترین موازین حقوق بشردوستانه بین المللی را به همه جهانیان ثابت کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی‌ایران ضمن محکوم‌کردن این جنایت مسلّم علیه بشریت و ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای این حادثه و آرزوی شفای عاجل برای زخمی‌ها، از سازمان ملل متحد و دیگر نهاد‌های بین المللی ذی ربط میخواهد که به وظیفه قطعی خود در برخورد با این جنایت جنگی عمل نمایند.