کشته شدن 3 پناهجوی افغان در شلیک نیروهای ترکیه

کشته شدن 3 پناهجوی افغان در شلیک نیروهای ترکیه
خلاصه اخبار

منابع خبری اعلام کردند که بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی ترکیه به مینی‌بوس حامل پناهجویان افغان 3 نفر از جمله یک کودک کشته شدند.

به گزارش سیگنال به نقل از تسنیم

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع خبری اعلام کردند که در نتیجه تیراندازی نیروهای امنیتی ترکیه به خودروی پناهجویان افغان 3 پناهجو از جمله یک کودک و یک زن کشته شدند.

منابع خبری همچنین تعداد تلفات این رویداد که در استان وان روی داده است را از 7 تا 12 نفر اعلام می‌کنند.

ترکیه در ماه‌های اخیر شرایط پذیرش پناهجویان را بسیار دشوار ساخته و گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که نیروهای امنیتی این کشور به سوی پناهجویان افغان که «غیرقانونی» وارد خاک این کشور می‌شوند، مستقیماً تیراندازی می‌کنند.

«آنا شی» پژوهشگر عفو بین‌الملل در امور حقوق پناهجویان و مهاجران چندی پیش اعلام کرده بود که دولت ترکیه تنها انتخابی که پناهجویان افغان می‌دهد، انتخاب بین اخراج اجباری و بازداشت برای مدتی نامعلوم است.

به‌دنبال آغاز پروازها از ترکیه به افغانستان در 27 ژانویه 2022 تاکنون حدود 26 هزار پناهجوی افغان دستگیر و به‌طور اجباری به کشورشان اخراج شدند.

همزمان با نزدیکتر شدن انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه احساسات پناهجوستیزانه در ترکیه نیز تشدید شده و سیاستمداران این کشور پناهندگان و مهاجران خارجی را مقصر مشکلات اقتصادی این کشور می‌دانند.