کسب رتبه نخست توسط بانک صنعت و معدن در بخش اعطای تسهیلات رونق تولید به استان مازندران

کسب رتبه نخست توسط بانک صنعت و معدن در بخش اعطای تسهیلات رونق تولید به استان مازندران
خلاصه اخبار

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: “این بانک رتبه نخست اعطای تسهیلات در میان سایر بانکهای استان را دارد و ۵۳ درصد اعتبارات در قالب طرح رونق تولید را پرداخت کرده است.”

به گزارش سیگنال به نقل از ایبِنا، حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن که به اتفاق هیأت همراه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به استان مازندران سفر کرده بود در ادامه این سفر در دفتر استاندار مازندران حضور یافت و تصریح کرد: شرایط کنونی کشور به دلیل تحریم های یک جانبه آمریکا دچار مشکلات عدیده ای همچون نوسانات قیمت ارز و افزایش سطح عمومی قیمت ها شده و به تبع آن واحدهای تولیدی را برای تهیه مواد اولیه، تجهیزات و گشایش اعتبارات اسنادی با معضلات بسیاری مواجه ساخته است، این بانک به عنوان یک بانک توسعه ای و تخصصی، خود را موظف به حفظ سطح اشتغال و تولید می داند و برای رفع این معضلات در کنار صنعتگران مشارکت مستمر دارد.

وی به پرداخت ۲۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانک صنعت و معدن از سال ۹۲ به ۱۳ طرح استان خبر داد و گفت: تعداد ۱۰ طرح از این طرح ها به بهره برداری رسیده و ۳ طرح نیز در حال تکمیل است.

مهری همچنین در جمع کارکنان شعب این استان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی از تلاش های آنان قدردانی کرد و عنوان داشت: موفقیت یک بنگاه تولیدی، موفقیت بانک است، بنابراین تمامی تلاش ما بر این است که نگذاریم واحدهای موجود دچار بحران شوند و از طرف دیگر از واحدهای در حال احداث نیز حمایت کنیم تا در کمترین زمان ممکن به بهره برداری برسند.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن افزود: بحث شناسایی و اهلیت متقاضیان دریافت تسهیلات در تخصیص اعتبارات بسیار حایز اهمیت است تا منابع بانک به سمت پروژه هایی که توجیه اقتصادی و فنی بالایی دارد، هدایت شود. بازگشت منابع و وصول مطالبات نیز موضوع بسیار قابل توجهی است؛ باید تمهیدات ویژه ای برای مذاکره با مشتریانی که دچار مشکل شده اند داشته باشیم و حتی المقدور از آنان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: تعداد شعب بانک صنعت و معدن در استان مازندران، نشان از صنعتی بودن استان دارد و ۳ درصد نیروهای این بانک در ۴ شعبه استان مازندران مشغول به کار هستند. مهری اظهار داشت: اختیارات شعب در راستای تسهیل فرایند اعطای تسهیلات افزایش چشمگیری یافته است و برای تکمیل پرو‍ژه های نیمه تمام آمادگی کامل وجود دارد.

رییس هیات مدیره افزود: تامین مالی واحدهای تولیدی برای سرمایه در گردش اولویت نخست این بانک است تا سطح تولید و اشتغال کارخانجات و کارگاه های تولیدی حفظ شود و در مرحله بعدی تکمیل طرح های نیمه تمام در دستور کار این بانک است.

مهری با اشاره به اصلاح ساختار انجام شده در ستاد این بانک گفت: موضوع اصلاح ساختار شعب نیز به منظور تسریع فرآیندها و پاسخگویی موثر به مشتریان در دست بررسی و اقدام است. وی روز پنج شنبه از طرح های لبن زاگو (لبنی)، آدنیس صنعت شمال (پروفیل)، لبنی-گوشتی کاله (محصولات لبنی و پروتئینی) و صنایع فولاد جویباران (رابیتس) بازدید کرد.

برچسب‌ها