کره جنوبی تا سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال مالیات ۲۰ درصدی تعیین می‌کند

کره جنوبی تا سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال مالیات ۲۰ درصدی تعیین می‌کند

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

شورای ملی کره جنوبی تلاش دارد اعمال قانون مالیات بر دارایی‌های دیجیتال را تا سال 2022 اجرایی کند. ابتدا قرار بود تا این قانون از سال آینده آینده اجرایی شود که با مخالفت صرافی‌ها به تعویق افتاد.

طبق گزارش کوین دسک و به نقل از گزارش روز چهارشنبه رسانه کره‌ای دونگ‌ای (DongA)، اصلاحیه پیشنهادی قانون مالیات تا اکتبر 2021 (مهر 1400) اجرا خواهد شد.

با این حال، پس از اینکه صرافی‌های ارز دیجیتال اظهار داشتند که نمی‌توانند تا موعد تعیین‌شده آمادگی لازم را کسب کنند، شورای ملی کره جنوبی اعلام کرد که برای ایجاد زیرساخت مالیاتی مربوطه، به زمان بیشتری احتیاج است.

به این ترتیب، شورای ملی کره در تلاش است تا شروع دوره مالیاتی را تا ژانویه 2022 (دی 1400) به تعویق بیندازد. انتظار می‌رود کمیته مالیاتی شورا در اسرع وقت تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند.

وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی، این پیشنهاد را در ماه ژوییه سال جاری (مرداد ماه) مطرح کرد که به موجب آن، سود حاصل از انجام معاملات ارزهای دیجیتالی که میزان آنها بیش از 2.5 میلیون وون (حدود 2,260 دلار) باشد، مشمول 20 درصد مالیات به‌علاوه 2 درصد مالیات بر درآمد خواهد شد.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>