کدام کشورها بیشترین ترس از افزایش تورم را دارند؟

کدام کشورها بیشترین ترس از افزایش تورم را دارند؟

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ نخبگان سیاسی و اقتصادی جهان پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری، بار دیگر برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد (WEF) به داووس سوئیس رفتند. در این دور از گفت‌وگوهای امسال که از 22 تا 26 می برگزار می‌شود، به موضوعاتی چون تهاجم روسیه به اوکراین، کمبود مواد غذایی، تغییرات آب و هوا و تورم پرداخته خواهد شد. بر اساس داده های نظرسنجی جهانی مصرف کنندگان استاتیستا دور اخیر و موضوعات آن از جمله مسایلی است که برای عده‌ زیادی از مردم در چندین کشور جهان اهمیت دارد.

تورم اخیراً به یک نگرانی رایج در بریتانیا تبدیل شده است، به طوری که 52 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که این یکی از مشکلات اصلی کشورشان در سال 2021/22 بوده است، در حالی که این نرخ در سال 2020/21 حدود 35 درصد بود. این روند نشان دهنده افزایش هزینه های زندگی در این کشور است و آخرین آمار نشان می دهد که قیمت ها 9 درصد جهش کرده اند که این رقم بالاترین میزان در 40 سال گذشته است.

با این حال، بریتانیایی‌ها در جریان نگرانی برای تورم تنها نیستند، زیرا سایر کشورهای اروپایی نیز با افزایش فزاینده قیمت‌ها درگیر هستند. بر اساس داده‌ها، روس‌ها بیشترین نگرانی را در مورد تورم دارند، که با توجه به تحریم‌های سنگینی که این کشور پس از حمله به اوکراین داشته است، شاید تعجب‌آور نباشد.

پس از آنها آرژانتین قرار دارد که به گفته دویچه وله، انتظار می رود تا پایان سال 2022 حداقل 60 درصد تورم داشته باشد و فقر از ابتدای سال تا کنون بیش از 43 درصد افزایش یافته است. در حالی که ارقام GCS حاکی از آن است که در آرژانتین نسبت به سال قبل، کاهش جزئی در سهم افرادی وجود داشت که می‌گفتند این یک نگرانی بوده است، اما در زمان انجام این نظرسنجی، این رقم همچنان بالای 67 درصد از پاسخ‌دهندگان بود.

نمودار پایین نگرانی مردم جهان نسبت به تورم را نشان می‌دهد؛ براین اساس روس‌ها در مقام اول و پس از آن نیز به ترتیب آرژانتین و برزیل قرار دارند.

نمودار تورم

برچسب‌ها