کدام کشورها بیشترین بدهی ملی را دارند؟

کدام کشورها بیشترین بدهی ملی را دارند؟
خلاصه اخبار

براساس آمارهای صندوق بین‌المللی پول، ونزوئلا، ژاپن و یونان به ترتیب بیشترین بدهی ملی نسبت به تولید ناخالص داخلی خود را در سال ۲۰۲۰ ثبت کردند.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ به گزارش استاتیستا دولت سریلانکا پس از اینکه در فروش ۷۸میلیون اوراق قرضه در مهلت زمانی تعیین شده موفق نشد، اعلام کرد که شکست خورده است و این اولین بار در تاریخ این کشور است که چنین اتفاقی می‌افتد. وضعیت اقتصادی این کشور باعث افزایش تورم تا ۳۰درصد شده و پیشبینی می‌‌شود نرخ تورم به ۴۰درصد نیز برسد.

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ به گزارش استاتیستا دولت سریلانکا پس از اینکه در فروش 78میلیون اوراق قرضه در مهلت زمانی تعیین شده موفق نشد، اعلام کرد که شکست خورده است و این اولین بار در تاریخ این کشور است که چنین اتفاقی می‌افتد.

وضعیت اقتصادی این کشور باعث افزایش تورم تا 30درصد شده و پیشبینی می‌‌شود نرخ تورم به 40درصد نیز برسد.

براساس اطلاعات صندوق بین المللی پول، این کشور آسیایی تنها کشوری نیست که با چنین مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند.

برای مثال دولت ونزوئلا حدود 3برابر تولید ناخالص داخلی خود بدهی دارد.

درحالی که ذکر اسامی کشورهایی مثل یونان، قبرس و پرتغال در این لیست عجیب نیست اما حضور دو اقتصاد بزرگ جهان در بین کشورهایی با بیشترین بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی عجیب به نظر می‌رسد.

برای مثال ژاپن که سومین قدرت اقتصادی جهان با تولید ناخالص داخلی به ارزش حدود 5تریلیون دلار است با داشتن بدهی به ارزش حدود 254درصد از تولید ناخالص داخلی خود، در جایگاه دوم این لیست قرار دارد.

این موضوع می‌تواند به دلیل یک دوره طولانی توسعه که با انفجار حباب قیمت‌ دارایی‌ها در سال 1991 شروع شد و به دنبال آن رکود اقتصادی پس از بحران مالی 2007 و زمین لرزه توهوکو در سال 2011 و در نهایت شیوع ویروس کرونا باشد.

ایالات متحده نیز که دومین اقتصاد قدرتمند جهان است در رده ششم این لیست قرار گرفته و 134درصد تولید ناخالص داخلی خود بدهی دارد.

لازم به ذکر است که صندوق بین‌المللی پول این لیست را از بین 88 کشور انتخاب کرده و بسیاری از کشورهای جهان از این لیست بیرون ماندند که می‌توانستند جای برخی کشورهای موجود را بگیرند.

 نمودار2