کتاب «تسلط بر چرخه بازار» به کتابخانه سازمان بورس رفت

کتاب «تسلط بر چرخه بازار» به کتابخانه سازمان بورس رفت
خلاصه اخبار

«هاروارد مارکس» سرمایه‌گذار و نویسنده آمریکایی، بر مدیریت ریسک متمرکز بوده و معتقد است سرمایه‌گذاران باید راهبرد سرمایه‌گذاری را طبق موقعیت‌های شخصی خودشان تعیین کنند و از خود بپرسند که می‌خواهند نگران ریسک از دست دادن پول باشند یا نگران ریسک از دست دادن فرصت.

به گزارش سیگنال به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، مارکس باور داشت شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری فقط از طریق مطالعه و تحقیق حاصل می‌شود. در نظر او بهترین روش برای کسب مزیت سرمایه‌گذاری نسبت به دیگران، از طریق تفسیر برتر پیامدهای تلویحی داده‌های فعلی شرکت‌ها، مدیریت روانشناسی، ارزیابی وضعیت فعلی چرخه کسب و کار و چرخه بازار است.

کتاب «تسلط بر چرخه بازار: چگونه احتمالات را به نفع خود تغییر دهیم» نوشته «هاروارد مارکس» ترجمه مریم مرتضوی و شاهین احمدی توسط انتشارات آراد کتاب در 346 صفحه منتشر شده است. هدف از ترجمه این کتاب تبیین ماهیت چرخه ای بازار سرمایه و سایر بازارهای طبقات دارایی‌ها در غیاب منبع مناسب در این خصوص، در بازار سرمایه کشور است. طی سال‌های 1392 تا 1400، بازارهای طبقات مختلف دارایی‌ها، با نوسانات عجیبی همراه بودند و اوج این نوسانات در سال 1396 تا 1399 اتفاق افتاد، به نحوی که فقط شاخص کل بازار سرمایه در سال 1399، رشد صد در صدی و نزول 40 درصدی را در یک دوره 12 ماهه تجربه کرد. بنایبراین با توجه به تمرکز کتاب بر چرخه‌های بازارهای مالی، املاک و مستغلات، روانشناسی سرمایه‌گذاری و .. نیاز به چنین منبعی برای سرمایه گذاران بسیار ضروروی به نظر می رسید. آگاهی از اینکه نسبت به چرخه های اقتصادی و چرخه های بازار در چه وضعیتی قرار داریم، می تواند ایده ی بهتری از رویدادهای احتمالی آینده به دست دهد. سرمایه گذاران به کمک همین فرآیند می توانند احتمالات را به نفع خودشان تغییر دهند.

این کتاب اخیرا به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از 6055 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، 5079 عنوان کتاب فارسی، 2653 عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، 64 عنوان نشریه تخصصی و 7764 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل 81 مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن 84083191 تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه 4.