«کاوه» طی ۵ ماه ۷۱درصد از درآمد برآوردی را پوشش داد

«کاوه» طی ۵ ماه ۷۱درصد از درآمد برآوردی را پوشش داد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، فولاد کاوه جنوب کیش طی ۵ ماه اول سال ۹۸، درآمد ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی ساخته است که طی این مدت توانسته ۷۱% از درآمد برآوردی برای سال مالی ۹۸ را پوشش دهد.  فولاد کاوه جنوب کیش در مرداد ماه با فروش ۱۵٫۸ هزار […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، فولاد کاوه جنوب کیش طی ۵ ماه اول سال ۹۸، درآمد ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی ساخته است که طی این مدت توانسته ۷۱% از درآمد برآوردی برای سال مالی ۹۸ را پوشش دهد.

 فولاد کاوه جنوب کیش در مرداد ماه با فروش ۱۵٫۸ هزار تن شمش بیلت داخلی، ۸۴٫۵ شمش بیلت صادراتی و ۱۲٫۵ هزار تن آهن اسفنجی صادراتی درآمد ۴۵۳٫۸ میلیارد تومانی ساخته است. همچنین درآمد تجمیعی کاوه در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ مبلغ ۲ هزار و ۱۶۲ میلیارد تومان رسیده است.

درآمد کاوه ۹۸ میلیارد تومان کاهش یافت

درآمد مرداد ماه فولاد کاوه جنوب کیش از میانگین ۵ ماهه اول سال ۹۸ بالاتر است. چرا که کاوه به طور میانگین در هر ماه از دوره ۵ ماهه درآمد ۴۳۲ میلیارد تومانی ساخته است. در حالی کاوه در مرداد ماه درآمد ۴۵۳٫۸ میلیارد تومانی ساخته است. در واقع ۲۲ میلیارد تومان بالاتر از سطح میانگین درآمد ساخته است. اما درآمد مرداد ماه نسبت به تیر ماه کاهش یافته است. چراکه کاوه در تیر ماه درآمد ۵۵۲ میلیارد تومانی ساخته است. بنابراین درآمد کاوه در مرداد ماه نسبت به تیر ماه، ۹۸ میلیارد تومان کاهش یافته است.

درآمد مرداد ماه کاوه به دلیل کاهش مقدار فروش شمش بیلت داخلی و شمش بیلت صادراتی و همچنین کاهش نرخ فروش شمش بیلت صادراتی، کاهش یافته است. مقدار فروش شمش بیلت با کاهش ۱۳ هزار تنی به ۱۵٫۸ هزار تن رسیده است. مقدار فروش شمش بیلت صادراتی نیز با کاهش ۱۷٫۴ هزار تنی به ۸۴٫۵ هزار تن رسیده است.

افزایش میانگین درآمدی کاوه

کاوه به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷ درآمد ۲۶۷ میلیارد تومانی ساخته است. اما به دلیل افزایش مقدار فروش و همچنین نرخ فروش محصولات، میانگین درآمدی کاوه افزایش یافت و به ۴۳۲ میلیارد تومان در دوره ۵ ماهه منتهی به مرداد ۹۸ رسیده است.

نکات گزارش مرداد ماه

فروش آهن اسفنجی: بررسی گزارشات ماهانه کاوه طی سال ۹۸ حاکی از آن است که همواره سطح درآمدی حاصل از صادرات آهن اسفنجی زیر ۵ میلیارد تومان بوده که در مرداد ماه با فروش ۱۲٫۵ هزار تنی درآمد ۲۷ میلیارد تومانی داشته است.

پوشش ۷۱ درصدی درآمد طی ۵ ماه

کاوه مقدار فروش ۱٫۲۵۰ هزار تنی را برای سال ۹۸ پیش بینی کرده است که در ۵ ماه اول سال توانسته است با فروش ۵۴۶ هزار تنی، بیش از ۴۳% از مقدار فروش برآوردی را پوشش دهد. همچنین کاوه برای سال مالی ۹۸ درآمد ۳ هزار میلیارد تومانی را برآورد کرده است که با درآمد ۲ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومانی، توانسته است ۷۱% از درآمد برآوردی را پوشش داده است.

برآورد سود خالص ۵۳۳ میلیارد تومانی برای سال ۹۸

میانگین درآمدی کاوه طی ۵ ماه اول سال مبلغ ۴۳۲ میلیارد تومان است. با در نظر گرفتن میانگین ۴۳۲ میلیارد تومانی، می‌توان انتظار داشت، کاوه در سال ۹۸ درآمد ۵ هزار میلیارد تومانی بسازد. با توجه به افزایش اثرات ریالی بر درآمد کاوه حاشیه سود خالص شرکت در سال ۹۷ نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته و به ۱۸% رسیده است. اثرات ریالی همچنان بر درآمد کاوه و به طور خاص شرکت‌های صادرات محور مشاهده می‌شود. بنابراین با در نظر گرفتن حاشیه سود ۱۸ درصدی برای کاوه در سال ۹۸ می‌توان انتظار داشت کاوه با درآمد برآوردی ۳ هزار میلیارد تومانی، سود خالص ۵۳۳ میلیارد تومانی برای سال۹۸ شناسایی کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها