کاهش 50 درصدی مبالغ فروش آهن و فولاد ارفع در بهمن ماه

کاهش 50 درصدی مبالغ فروش آهن و فولاد ارفع در بهمن ماه
خلاصه اخبار

شرکت آهن و فولاد ارفع ،در آخرین گزارش تولید و فروش ماهانه بهمن ماه موفق به تحقق 192 میلیارد تومان فروش از ناحیه محصولات خود شده است و به طور کلی تا کنون 2261 میلیارد تومان فروش محقق نموده است که با توجه به مدت مشابه سال قبل (1105 میلیارد تومان) بیش از 100 درصد رشد در مبالغ ریالی داشته است.

به گزارش سیگنال به نقل از معدن ۲۴،بیشتر رقم فروش مربوط به شمش فولادی می باشد که معادل 160 میلیارد تومان در بهمن ماه است و معادل 83 درصد سبد فروش شرکت را شامل می شود.
در ماه گذشته یعنی دی ماه، شرکت توانسته بود 362 میلیارد تومان از محل فروش را محقق نماید که در مقایسه با بهمن ماه، شرکت 47 درصد کاهش را در مبالغ ریالی فروش محصولات خود تجربه نموده است. از نظر حجم فروش نیز شرکت با 53 درصد کاهش نسبت به ماه گذشته حدود 62 هزار تن محصول به فروش رسانده است. به طور کلی حجم فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 18 درصدی به 807 هزار تن رسیده است.
در قسمت نرخ ها نیز، نسبت به ماه گذشته شمش فولادی، 3 درصد افزایش داشته است که نسبت به نرخ متوسط یازده ماهه محصولات، بدون تغییر می باشد.
باید توجه کرد که گزارش شرکت تحت تاثیر احجام فروش نسبت به ماه قبل با کاهش مبالغ ریالی موجه بوده است اما باید در نظر گرفت که شرکت علاوه بر افزایش نرخ در سال جاری، مقادیر فروش خود را نیز افزایش داده است. در گزارشات پیشین نیز اشاره کرده بودیم که افزایش حجم فروش از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که برای افزایش فروش سیاست های بازاریابی باید تدارک دیده شود اما افزایش نرخ ها از عوامل بیرونی تعیین می شود.

نکات کلی گزارش:

  • فروش 62 هزار تن شمش فولادی در بهمن ماه
  • فروش 807 هزارتن شمش تا انتهای بهمن ماه
  • افزایش 18 درصدی مقادیر فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل
  • کاهش 50 درصدی مبالغ و مقادیر فروش نسبت به ماه قبل. 
برچسب‌ها