کاهش ۳۶ درصدی سود خالص و EPS تاصیکو در سال مالی ۹۸

کاهش ۳۶ درصدی سود خالص و EPS تاصیکو در سال مالی ۹۸
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، با پایان یافتن سال مالی منتهی به اردیبهشت ۹۸ تاصیکو، سود خالص این شرکت کاهش ۳۶ درصدی نسبت به سال مالی ۹۷ را نشان می‌دهد.به گزارش رادیو سهام به نقل از با اقتصاد، صورت‌های مالی شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین برای سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت ۹۸ […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، با پایان یافتن سال مالی منتهی به اردیبهشت ۹۸ تاصیکو، سود خالص این شرکت کاهش ۳۶ درصدی نسبت به سال مالی ۹۷ را نشان می‌دهد.
به گزارش رادیو سهام به نقل از با اقتصاد، صورت‌های مالی شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین برای سال مالی منتهی به پایان اردیبهشت ۹۸ نشان می‌دهد درامد سود سهام با ۱۳۹ درصد افزایش نسبت به سال مالی گذشته از ۲۲۷ به ۵۴۴ میلیارد تومان رسید، اما سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها از ۷۷۵ میلیارد تومان با کاهش ۸۳ درصدی به ۱۳۴ میلیارد تومان رسیده است.
 با کاهش ۶ درصدی سایر درامدهای عملیاتی، مجموع درامدها افت ۳۲ درصدی و رسیدن از ۱۰۰۴ میلیارد تومان به ۶۷۹٫۵ میلیارد تومان را نشان می‌دهد.
با افزایش ۵۰ درصدی هزینه‌های عملیاتی و با توجه به روند کسب درامد که به تفکیک بیان شد سود خالص ۳۶ درصد کاهش یافت و از ۹۱۹ به ۵۹۲ میلیارد تومان رسید. بدین ترتیب سودخالص به ازای هر سهم نیز از ۴۶۰ ریال در سال مالی ۹۷ به ۲۹۶ ریال در سال مالی ۹۸ تقلیل پیدا کرد.

ارزش پرتفوی بورسی تاصیکو چه تغییری کرد؟
بهای تمام شده پرتفوی بورسی تاصیکو در ابتدای دوره ۱۳۴۸ و ارزش بازار سهام ان ۳۴۹۳ میلیارد تومان بود. با افزایش مثبت ۴۷۱۲ میلیارد تومانی ارزش بازار پرتفوی بورسی در انتهای دوره به ۷۰۴۳ میلیارد تومان رسید.
معاملات تاصیکو در طی سال مالی ۹۸ نشان می‌دهد کل مبلغ بهای تمام شده در زمان خرید برای سهامی که واگذار نموده است حدود ۸۹ میلیارد تومان بوده است که با فروش و واگذاری سهام در سال مالی ۹۸ به مبلغ حدودی ۲۲۱ میلیارد تومان سود تقریبی ۱۳۲ میلیارد تومانی در پایان دوره مالی منتهی به اردیبهشت ۹۸ به دست اورده است.

خبر انتخاب شده برای شما تغییر ارایش بازیگران سهام شاخص سهام در حالی معاملات هفته منتهی به ۲۳ مرداد را با ثبت رشد ۴/ ۲درصدی پشت سر گذاشت که معامله‌گران خرد بازار بیشترین خالص خرید خود را در ۸هفته اخیر رقم زدند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها