کاهش قیمت فلزات گرانبها با انتشار داده‌های اقتصادی/ تاثیر شاخص قیمت تولیدکننده بر قیمت طلا

کاهش قیمت فلزات گرانبها با انتشار داده‌های اقتصادی/ تاثیر شاخص قیمت تولیدکننده بر قیمت طلا

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ با تغییر روند بازارها و تاثیر آن بر فلزات گرانبها، روز گذشته طلای آتی ژوئن با 11.60 دلار کاهش به قیمت 1744.20 دلار در هر اونس و نقره آتی می در بازار کومکس نیویورک با 0.19 دلار کاهش به قیمت 25.25 دلار در هر اونس معامله شد.

گزارش منتشر شده شاخص قیمت تولید کننده ماه مارس در شرایطی 1 درصد افزایش یافت که پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد باید در انتظار افزایش 0.4 درصدی این شاخص بود. این در حالی است که شاخص در ماه فوریه به 0.5 درصد رسیده بود. همزمان با روند صعودی بازده اوراق قرضه به نظر می‌رسد باید منتظر تورم قابل توجهی در قیمت‌ها باشیم.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند، در ایالات متحده آمریکا هر سه شاخص اصلی در روز پایانی هفته روند افزایشی در پیش گرفتند. به نظر می‌رسد برآورد سرمایه‌گذاران از شرایط بهبود اقتصادی موجب رونق گرفتن بیشتر بازارهای سهام شده است؛ همزمان عدم مشاهده جرقه‌های ژئوپلتیکی آرامش را در بازارها فراهم آورده است.

از ویژگی‌های مهم بازار در هفته گذشته آخرین جلسه کمیته بازار آزاد FOMC فدرال رزرو بود که خبر از حفظ سیاست‌های پولی فدرال رزرو در آینده نزدیک به منظور هماهنگی با شرایط اقتصادی می‌داد. جرمی سیگل استاد دانشگاه وارتون روز پنجشنبه تحلیل کرد که جروم پاول رییس فدرال رزرو باثبات‌ترین فرد در این مقام بوده است. وی در دفاع از پاول همچنین عنوان کرد که هیچ کدام از روسای پیشین فدرال رزرو در شرایط بیماری همه گیر و فلج اقتصادی قرار گرفته و شرایط باثباتی داشته‌اند؟ روز گذشته همچنین بلومبرگ در تحلیلی نوشت: دلیل اینکه در شرایط کنونی کسی با سیاست‌های فدرال رزرو نمی‌جنگد این است که سیاست‌های این بانک طی چند دهه گذشته مانع از دست رفتن سرمایه‌های کلان شده است. در حالی که اوراق قرضه خزانه‌داری طی هفته گذشته نسبت به هفته‌های پیشتر روند عقب نشینی در پیش گرفته بود اما اوراق هفت و پنج ساله با افزایش تقاضا روبرو شد.

در بازارهای کلیدی خارجی، تقویت شاخص دلار آمریکا پس از چند روز متوالی روند نزولی، از مهمترین مشخصات بود، قیمت نفت خام نیمکس با اندکی افزایش به 59.75 دلار در هر بشکه رسید. بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا با اندکی افزایش به 1.66 درصد رسید.

طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای ژوئن همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. این در حالی است که روند نزولی نسبت به چند هفته گذشته کاهش یافته و افزایش قیمت‌ها بازار را تقویت کرده است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی 1800 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی 1700 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا 1750 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح معاملات هفته یعنی 1759.40 دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست 1730 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم پایین‌ترین سطح معاملات هفته یعنی 1721.60 دلار در هر اونس است.

نقره

(روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره می همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارهای روزانه همچنان با یک روند نزولی 9 هفته‌ای روبروست. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی 26.74 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها 23.74 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره 25.675 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی 26 دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره 25 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی کمترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی 24.66 دلار در هر اونس قرار گرفته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.