کاهش قیمت طلا و نقره در بازار آرام معاملاتی / عقب‌ نشینی فلزات گرانبها با افزایش بازده اوراق قرضه

کاهش قیمت طلا و نقره در بازار آرام معاملاتی / عقب‌ نشینی فلزات گرانبها با افزایش بازده اوراق قرضه

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ اگرچه به نظر می‌رسید که داده‌های اقتصادی منتشر شده در روز گذشته، در بازارهای معاملاتی تاثیرگذار باشد اما در نهایت روز دوشنبه و در نخستین روز معاملاتی هفته طلای آتی دسامبر با 2.50 دلار کاهش به قیمت 1765.70 دلار در هر اونس و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با 0.069 دلار کاهش به قیمت 23.28 دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند نزولی داشتند. در ایالات متحده نیز روند معاملاتی ترکیبی بود، در حالی که شاخص داو جونز کاهش یافت، دو شاخص اس‌اندپی و نزدک افزایش یافتند. به نظر می‌رسد اندکی ریسک گریزی به بازارهای سهام بازگشته و افزایش هزینه‌های انرژی و نگرانی‌های رکود تورمی بر این شرایط تاثیرگذار بوده است. 

قیمت نفت خام نیمکس در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح هفت سال گذشته بازگشت و هر بشکه نفت خام به قیمت 83.87 دلار معامله شد. در دیگر اخبار شب گذشته رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه سوم سال به 4.9 درصد رسید، سطحی که کمتر از انتظارات و کندترین سرعت رشد اقتصادی در یک سال اخیر بوده است. به زعم کارشناسان کاهش سرعت رشد اقتصادی ناشی از کمبود برق و تنگناهای زنجیره تامین بوده است. در یک مقایسه باید به رشد تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه دوم سال اشاره کرد که به 7.9 درصد رسید. در همین حال رییس بانک مرکزی انگلستان روز یکشنبه اعلام کرد که این بانک باید برای مهار فشار تورمی اقدام کند. وی تاکید کرد: تورم پیشتر در انگلستان افزایش یافته و روند افزایشی خود را ادامه می‌دهد و به همین دلیل بانک در این زمینه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

در دیگر بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته شاخص دلار اندکی کاهش یافت، بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز به محدوده 1.609 درصدی رسید.

طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملاتی آتی طلای دسامبر به سختی در نمودارهای میله‌ای روزانه مشاهده می‌شود، روند صعودی باید برای ادامه مسیر قدرت تازه‌ای از خود نشان دهد. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه اکتبر یعنی 1801.90 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی 1721.10 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا 1775 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1782.40 دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1760.30 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم 1750 دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملاتی آتی نقره دسامبر از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. دستاوردهای اخیر بازار نقره اندکی روند صعودی را در نمودارهای میله‌ای روزانه شکل داده و این بدان معناست که قیمت‌های کنونی قیمت‌های کف بازار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی 24 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی 22 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 23.495 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی 23.645 دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی 23 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی 22.50 دلار در هر اونس قرار گرفته است. 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.