کاهش قیمت طلا در معاملات آرام تابستانی / عملکرد محتاطانه سرمایه گذاران بازار سهام

کاهش قیمت طلا در معاملات آرام تابستانی / عملکرد محتاطانه سرمایه گذاران بازار سهام

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین – اکرم شعبانی؛ روند معاملاتی ضعیف و تقریبا ثابت شاخص‌های اصلی بازارهای سهام در روز گذشته و روند ضعیف معاملات بازارهای جهانی سهام، فشار فروش بر روی فلزات گرانبها را محدود کرده است. بر این اساس روز گذشته، طلای آتی آگوست با 3.10 دلار کاهش به قیمت 1798.70 دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با 0.067 دلار افزایش به قیمت 25.30 دلار در هر اونس معامله شد.

در سوی دیگر دنیا و در چین با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دولت این کشور قرار است در آینده برای تنظیم شرکت‌های دارای رشد سریع خود اقدام کنند، بازار سهام این کشور ضربه خورد. در ایالات متحده هم تاجران و سرمایه‌گذاران آمریکایی نگران از شیوع ویروس کرونا اندکی وحشت زده و عصبی عمل کرده‌اند به خصوص که آنتونی فائوچی درباره شرایط کنونی گفته است که «در مسیر اشتباهی در حال حرکت هستیم.»

بازار در هفته جاری واکنش‌های مقامات ایالات متحده و چین را از نزدیک مورد ارزیابی قرار می‌دهد و نخستین ارزیابی‌ها حاکی از آن است که دو طرف تاکنون بسیار محتاط عمل کرده‌اند.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا اندکی کاهش یافت. قیمت‌های آتی نفت خام نیمکس هم با ادامه روند کاهشی در حدود 71.50 دلار در هر بشکه معامله شد و همزمان بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده در محدوده 1.255 درصدی معامله شد. روند معاملات بیانگر آن است که بازده اوراق قرضه بار دیگر روند کاهشی در پیش گرفته که تا حدودی نشان‌دهنده کاهش نگرانی‌های تورمی است.

طلا

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی و نزولی معاملات آتی طلای آگوست در سطح فنی کوتاه مدت قرار دارد. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی 1835 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی 1775 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1812 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1825 دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی 1796 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی 1789.10 دلار در هر اونس عنوان شده است.

نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی قیمت‌های آتی معاملات سپتامبر به 26 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه مارس یعنی 23.825 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره دستیابی به بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی 25.535 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی 25.805 دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی 25 دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی کمترین سطح قیمت معاملات ماه جولای یعنی 24.79 دلار در هر اونس قرار گرفته است. 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.